کد خبر: 258006

جزئیاتی از مشکلات دانشجویان بورسیه

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مسئله دانشجویان بورسیه در حال پیگیری است و خوشبختانه مشکل برخی از این دانشجویان حل شده و در حال جایابی برای این دانشجویان هستیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه آئین نکوداشت اعضای هیئت علمی نمونه کشوری که ظهر امروز در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد در خصوص حل مشکلات دانشجویان بورسیه گفت: مسئله دانشجویان بورسیه در حال پیگیری است و خوشبختانه مشکل برخی از این دانشجویان حل شده و در حال جایابی برای این دانشجویان هستیم.

وی در خصوص بودجه پژوهشی سال ۹۷ توضیح داد: بودجه‌های پژوهشی درصدی از بودجه دانشگاه را شامل می‌شود و اگر مقدار بودجه کافی نباشد این بودجه هم به نسبت کاهش می‌یابد. متاسفانه امسال عدد و رقم خوبی را برای بودجه پژوهشی نداریم و علی رغم اینکه پیش بینی شده بود که در سال ۹۶ یک درصد از جی دی پی کشور (تولید ناخالص ملی) محقق شود، اما این اتفاق نیفتاد و با توجه به پیش بینی‌هایی که از بودجه سال ۹۷ می‌شود امکان تحقق آن در سال ۹۷ نیز پایین است.

وزیر علوم در خصوص بودجه تجهیزات آزمایشگاهی گفت: برای این موضوع رقمی پیش بینی شده که بعد از تصویب بودجه آمار آن رسانه‌ای می‌شود.

وی در پایان در خصوص حقوق اعضای هیئت علمی توضیح داد: اعضای هیئت علمی از این مصوبه رضایت ندارند و امیدواریم در صحن مجلس این مسئله برطرف شود چرا که این بودجه و حقوق مورد رضایت دانشگاهیان نیست.

مرتبط ها