کد خبر: 259357

بهترین آنتی‌ویروس‌های رایگان ۲۰۱۸

دنیای فناوری اسرارآمیز و مرموز است. در این دنیای مرموز و پرپیچ و خم تهدیدات مدرنی وجود دارند که منتظرند تا سر بزنگاه به دنیایی که ما برای خودمان در سیستم‌های کامپیوتری‌مان ساخته‌ایم، حمله و همه‌چیز را با خاک یکسان کنند. البته اوضاع همیشه بر وفق مراد آنها نیست و همه‌چیز به هوشیاری ما بستگی دارد که چطور حمله آنها را پیش‌بینی کنیم و جلوی آن را بگیریم.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  آنتی‌ویروس‌ها یکی از تخصصی‌ترین ابزارهای دفاع در برابر تهدیدات سایبری هستند و می‌توانند اطلاعات و فایل‌های شما را در این میدان جنگ محافظت کنند. به همین دلیل در ادامه ما چند مورد از بهترین آنتی‌ویروس‌­های رایگان امسال را به شما معرفی می­‌کنیم.

آنتی‌ویروس رایگان  Comodo
 Comodo بهترین نرم‌افزار آنتی‌ویروس موجود در بازار را ارائه می­‌دهد. از این آنتی‌ویروس  در میان همتایانش می‌­توان به عنوان رهبر نام برد؛‌ چراکه از بهترین نوآوری­‌‌ها مثل تکنولوژی دفاع پلاس، تکنیک‌های انعقاد و sandboxing  استفاده می‌­کند. Comodo  از  زرنگی بیشتری استفاده  و فایل‌های ناشناخته را قرنطینه می‌کند و مانع اجرا شدن و فعالیت عادی آن در دستگاه می‌شود. این آنتی‌ویروس از ویندوز 10، ویندوز 8، ویندوز 7، ویندوز ویستا و ویندوز ایکس پی پشتیبانی می‌­کند.  Comodo همچنین به صورت متناوب به‌روز و باعث بالا رفتن قدرتش در مقابل تهدیدات مخرب می‌­شود.

آنتی‌ویروس رایگان  AVAST
قطعا باید این گزینه را از بهترین برنامه‌­های آنتی‌ویروس‌های رایگان شمرد.

این آنتی‌ویروس  یک سیستم ضدویروس و دارای فناوری امنیتی antispyware با قابلیت کامل است که از رایانه شما، اسناد، پیام‌ها و حتی متون ناشناخته محافظت می­‌کند. AVAST Free Antivirus با بهره‌­گیری از هوش مصنوعی به شناسایی تهدیدات ناشناخته قبلی می‌پردازد.

آنتی‌ویروس رایگان  AVG
AVG Free Antivirus یکی از بـهـتـریـن سـیـسـتـم‌هــای برنامه‌نویسی رایگان آنتی‌ویروس است که به صورت رایگان قابل دسترسی است و احتمالا  درصورت انتخاب آن هیچ مشکلی برای شما پیش نمی‌­آید. این نرم‌افزار آنتی‌ویروس و ضدجاسوسی است که علاوه بر اسکن محتوای سیستم شما ایمیل‌های شما را هم اسکن می‌کند. شاید بتوان گفت دلیل قانع‌کننده­‌ای برای خرید یک برنامه آنتی‌ویروس زمانی که AVG وجود دارد، نیست چراکه این آنتی‌ویروس یک بسته کامل سیستم آنتی‌ویروس رایگان را برای جلوگیری از تهدیدات فراهم  می­‌کند.

آنتی‌ویروس رایگان Avira
Avira Antiviru سیستم شما را از تهدیدهای مخرب، کرم­‌ها، تروجان­‌ها، نرم‌افزارهای جاسوسی، ابزارهای تبلیغاتی مزاحم و انواع مختلف نرم‌افزارهای مخرب محافظت می‌کند و کارشناسان   آن را یک سیستم کاملا   ضدجاسوسی و یکی از بهترین برنامه‌های آنتی‌ویروس رایگان می‌دانند.

این آنتی‌ویروس از سیستم‌عامل­‌های  ویندوز 10، 8، 7، ویستا و XP  پشتیبانی می‌کند. در این میان  آنتی‌ویروس رایگان Avira دارای یک مکانیسم اکتشافی پیشگیرانه است که معمولا در اکثر دستگاه‌­های آنتی‌ویروس رایگان یافت نمی‌شود. از همه مهم‌تر اینکه این آنتی‌ویروس برای پشتیبانی از سیستم‌عامل Mac قابل‌انعطاف است. با این حال، جدید بودن آن و پیکربندی آن بعد از نصب چالش‌برانگیز است و یکی از عوامل کاهش امتیاز آن است.

مرتبط ها