کد خبر: 259637

امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد با سازمان بسیج علمی

تفاهم‌نامه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور برای جذب و ساماندهی نخبگان و راه‌اندازی مراکز نوآوری و استارت‌آپ‌ و صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر، امضا شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از علم و فناوری، در مراسم امضای این تفاهم‌نامه که با حضور دکتر حسین قدیانی رئیس سازمان بسیج علمی و دکتر بیژن رنجبر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، برگزار شد؛ رنجبر با ابراز خرسندی از امضای تفاهم‌نامه گفت: این تفاهم‌نامه شروعی برای همکاری‌های علمی، پژوهشی و فناوری بین دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی افزود: تفاهم‌نامه مذکور در راستای جذب و ساماندهی نخبگان و راه‌اندازی مراکز نوآوری و استارت‌آپ‌هاست.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور، قشر بزرگی از دانش‌آموزان تا دانشگاهیان را در بر‌می‌گیرد، گفت: قطعاً در این سازمان شناسایی و طبقه‌بندی نخبگان صورت گرفته و ما می‌توانیم از توانمندی‌ها و تجارب این سازمان استفاده کنیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر لزوم جذب نخبگان در دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد زیادی فارغ‌التحصیل مقطع دکتری در کشور داریم که بیکار هستند. ما تلاش داریم تا با سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های صحیح در حل مشکل بیکاری نخبگان کمک کنیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با توانمندی‌های بالایی در سطح کشور گستردگی دارد، گفت: این دانشگاه سعی دارد تا با همکاری سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور، گام‌های موثری در زمینه‌های پژوهشی، علمی و فناوری برداشته و با راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک و شرکت‌های خصوصی در حل مشکل بیکاری فارغ‌التحصیلان کمک‌های لازم را انجام دهد.

دکتر داود ثمری مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت در این مراسم، با اشاره به هدف اصلی این تفاهم‌نامه گفت: راه‌اندازی مرکز نوآوری و فناوری با نام پیشرفت، هدف اصلی امضای این تفاهم‌نامه است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی امروز سعی دارد به سمت دانشگاه حل مسئله پیش رود، گفت: در همین زمینه یکی دیگر از اهداف امضای این تفاهم‌نامه، توسعه استارت‌آپ‌ها و ایجاد اشتغال پایدار خواهد بود.

ثمری خاطرنشان کرد: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور دارای بازار خوبی برای محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها هستند.

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی، راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر را یکی دیگر از اهداف امضای این تفاهم‌نامه دانست و گفت: این صندوق با حمایت از استارت‌آپ‌ها، کمک شایانی در این زمینه خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دبیرخانه کارگروه مشرک این تفاهم‌نامه در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل خواهد شد و امور اجرایی آن به زودی آغاز می‌شود.

مرتبط ها