کد خبر: 260679

سرانه فضای سبز تهران کم است

قائم‌مقام رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: وضع سرانه فضای سبز در شهر و استان تهران نامطلوب است.

 به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از فارس، ناصر مقدسی بعدازظهر امروز در مراسم کاشت یک‌هزار اصله درخت در حاشیه آزادراه تهران ـ پردیس اظهار کرد: امروز روز نمادین جشن ملی درختکاری است و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری مسؤولیت حاکمیتی توسعه جنگل‌ها را به‌صورت مستقیم و مباشرت و مشارکت مردم برعهده دارد.

وی با بیان اینکه طبق آمار استان و شهر تهران از نظر فضای سبز با مطلوبیت فاصله بسیار زیادی دارد، گفت: پروژه امروز بسیار ارزشمند است، معمولاً کمربندهای سبز حائل بر مسیر راه‌ها برای کنترل مخاطرات بسیار تأثیرگذار است و این بسته به شرایط توپوگرافی محورها متفاوت است.

قائم‌مقام رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری افزود: از سوی دیگر مردم ما تمایل دارند بیشتر با طبیعت مأنوس شوند، به همین دلیل در این روز در سراسر کشور این‌گونه مراسم برگزار می‌شود.

مقدسی ادامه داد: روزانه هزاران خودرو از این محور عبور و به سمت شمال کشور و مشهد مقدس سفر می‌کنند و با این اقدام و کاشت نهال مسافران از طبیعت نیز استفاده می‌کنند و لذت سفرشان چند برابر می‌شود.

وی اظهار کرد: در گذر از این راه‌ها الفت و هم‌زیستی مردم با طبیعت بیشتر می‌شود و با تلاش‌های صورت‌گرفته طبق جدول زمان‌بندی معینی و در حدود سه سال علی‌رغم مشکلات تأمین آب باید این پروژه به اتمام برسد، زیرا توسعه فضای سبز حائز اهمیت است.

قائم‌مقام رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: کاشت با رعایت نکات فنی مانند انتخاب گونه، عمق چاله، نگهداری و... از این نهال‌ها بسیار مهم است و باید در نگهداری آن‌ها نیز کوشا باشیم و با همبستگی دستگاه‌ها مسیری زیبا و مفرح را ایجاد کنیم.

مرتبط ها