کد خبر: 265154

روحانی: افتتاح پروژه برقی کردن مسیر ریلی تهران ـ مشهد موجب تحول می‌شود

رئیس‌جمهور با بیان اینکه برقی کردن مسیر ریلی تهران ـ مشهد یک ابرپروژه بسیار مهم است، گفت: طرح‌های بزرگی در خراسان رضوی داریم که باید به اتمام برسد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی ظهر امروز در جلسه شورای اداری، توسعه و نخبگان خراسان رضوی همزمان پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی، ضمن تقدیر از اقدامات وزارت راه، اظهار داشت: طرح‌های بزرگی در خراسان رضوی داریم که باید به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه برقی کردن مسیر ریلی تهران ـ مشهد یک ابرپروژه بسیار مهم است، ادامه داد: مدتی برای تأمین مالی این طرح معطل شدیم اما افتتاح آن تحول بزرگی ایجاد می‌کند.

رئیس جمهور، بهره‌برداری از راه‌‌آهن خواف به هرات را از دیگر پروژه‌های مهم عنو‌ان کرد و افزود: امیدواریم تمام این وعده‌ها تا پایان دولت اجرایی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در ارتباطی ویدیویی اظهار کرد: خوشبختانه در بخش‌های مختلف توسعه‌ای اقدامات خوبی در کشور صورت گرفته است.

خیرالله خادمی ادامه داد: آغاز عملیات اجرایی برقی کردن مسیر مشهد ـ تهران به عنوان یک ابرپروژه ملی و اتصال شبکه ریلی ایران به افغانستان از طریق خواف دو اتفاق بزرگ در جوزه ریلی است که تا پایان سال 97 محقق می‌شود.

وی افزود: 375 کیلومتر بزرگراه در حال عملیات اجرایی است که 66 درصد پیشرفت فیزیکی داشته، همچنین در بخش راه روستایی 250 کیلومتر راه روستایی داریم که 55 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز 6 پروژه حمل و نقلی را در خراسان رضوی مورد بهره‌برداری قرار می‌دهیم که پروژه بزرگراه تایباد به تربت‌جام، بزرگراه خواف به سلامی، 6 پروژه روستایی و پل مرزی سرخس از این جمله است.

خادمی افزود: همچنین 8 هزار واحد مسکن مهر روستایی و طرح ایمن‌سازی محور کلات نیز امروز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

در پایان با دستور رئیس‌جمهور پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی استان خراسان‌رضوی افتتاح شد.

مرتبط ها