کد خبر: 266771

دبیر شورای صنفی:

ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه قم پایین است

دبیر شورای صنفی دانشگاه قم گفت: ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه قم به هیچ عنوان جوابگوی تعداد دانشجویان نیست و با توجه به کمبود خوابگاه، در سال گذشته شدیدا افزایش ظرفیت دانشجو داشتیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، احسان دلیریان، دبیر شورای صنفی دانشگاه قم گفت: خوابگاه‌های دانشگاه قم از نوع خوابگاه درجه ۵ است و باید نسبت همین درجه کیفی نیز از خوابگاه‌ها توقع داشت.

دلیریان ادامه داد: خوابگاه‌های دانشجویی دارای دو بحث کمی و کیفی است که دانشگاه در مرحله اول باید بحث کمی را مورد توجه قرار دهد و خوابگاه را تامین کند تا به بحث کیفی برسیم.

دبیر شورای صنفی دانشگاه قم با بیان اینکه ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه قم به هیچ عنوان جوابگوی تعداد دانشجویان نیست، افزود: با این وجود و با کمبود خوابگاه، اما در سال گذشته شدیدا افزایش ظرفیت دانشجو داشتیم.

وی تصریح کرد: دانشجویانی که نمی‌توانند از خوابگاه دانشگاه استفاده کنند، مجبورند بیرون از محیط دانشگاه از خوابگاه‌های خودگردان استفاده کرده که هزینه آن حداقل سه برابر خوابگاه‌های دانشگاه است.

دلیریان در پایان بیان داشت: سه خوابگاه برادران و سه خوابگاه خواهران وجود دارد که ظرفیت هرکدام از آنان حدود ۵۰۰ نفر است که در جریان هستم در سال جاری حدود ۶۰۰ نفر بدون خوابگاه دولتی بودند و این دانشجویان به دلیل عدم تمکن مالی ممکن است از ادامه تحصیل انصراف دهند کمااینکه این اتفاق قبل‌تر نیز افتاده است.

مرتبط ها