کد خبر: 267510

محرومیت از تحصیل، خوابگاه و غذا؛ پاسخ مطالبه دانشجویان

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان هرمزگان در نامه‌ای خطاب به رئیس این دانشگاه نوشت: جواب اعتراض به حق دانشجویان، شدیدترین حکم انضباطی تعلیق و محرومیت شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل ازآنا، در نامه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان هرمزگان آمده است:

عده ای از دانشجویان برای احقاق حق خود نسبت به برخورداری از غذایی مناسب ، در سلف پردیس شهید بهشتی بندرعباس دانشگاه فرهنگیان، تصمیم به اعتراض گرفتند تا شاید صدای آنان به گوش مسولین رسیده شود و به حداقل نیاز های آنان پاسخ داده شود در همین راستا عده ای از دانشجویان سحری خود را نخوردند و آن را در ظرف خود بر روی میز سلف رها کرده و برگشتند. نه شیشه ای شکسته شد و نه توهینی به مسولین روا داشته شد و فقط عده ای از آنان از سحری خود گذشتند ؛این در صورتی بود که بارها انتقادهایی به غذا شده بود.

اما بعداز این اقدام ، عده ای از دانشجویان را به دفتر معاونت امور دانشجویی دعوت کرده و با لحنی تهدید آمیز با آنان صحبت شد. صحبت هایی از قبیل اخراج شدن از دانشگاه ، محروم شدن از امکانات رفاهی دانشگاه و حتی تهدید به قوه قضائیه و دادگستری و دستگیری توسط پلیس کردند.در صورتی که این گونه انتقادات در سایر دانشگاه ها برای تغییر غذا و کیفیت آن طبیعی بوده و دانشجویانی که معترض بوده اند را مجرم تلقی نکرده و به حق آنها رسیدگی می کنند.

جناب آقای رییس!

جواب اعتراض به حق دانشجویان، شدیدترین حکم انضباطی تعلیق و محرومیت شده است!

دانشجو موذن جامعه است و اگر خواب بماند نماز امت قضا می شود. وقتی با دانشجو اینچنین برخورد شود دیگر چه توقعی از این دانشجو می رود که پیگیر مشکلات کشور باشد و حق خود و مردم را از مسئولین بگیرند و پیگیر حل معضلات کشور شوند.

احساس می شود که برخی از مسئولین اقدام دانشجویان را توطئه فرض نموده اند و خواسته اند این انتقاد را در نطفه خفه کنند تا دیگر صدای دانشجو بلند نشود. مسئولین توجه داشته باشند با این اقدامات دانشجویان را روبه روی خود قرار می دهند و بسیج دانشجویی نیز این را وظیفه خود می داند ضمن محکوم کردن اقدام زشت و زننده مسئولان دانشگاه فرهنگیان استان هرمزگان، از حق آزادی بیان و عدالتخواهی دانشجویان دفاع کند، و این مسیری است که امام خامنه ای برای جریان دانشجویی تعیین کرده است.

لذا از شما خواهشندم نسبت به این عملکردها تغییر رویکرد داده و به دانشجومعلم ها به دید معلم آینده و آینده سازان کشور نگاه شود.

مرتبط ها