کد خبر: 268103

دانشگاه اصفهان با ۲ دانشگاه خارجی دانشجوی مشترک می پذیرد

دانشگاه اصفهان با دو دانشگاه لبنانی و کره ای در مقطع ارشد دانشجوی مشترک می پذیرد و داوطلبان مجاز می توانند در صورت واجد شرایط بودن این رشته ها را انتخاب کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، دانشگاه اصفهان شرایط پذیرش دانشجو در دوره های مشترک به صورت متمرکز و از طریق معرفی چند برابر ظرفیت و مصاحبه توسط دانشگاه را اعلام کرد.

یکی از این دوره های مشترک با دانشگاه لبنان است. پذیرش دانشجویان به صورت متمرکز و از طریق مصاحبه انجام خواهد گرفت. برای پذیرش در این دوره آشنایی کافی با زبان عربی ضروری است . طول دوره کارشناسی ارشد ۲ سال بوده و دانشجویان فقط ترم ۲ را در دانشگاه لبنان به تحصیل خواهند پرداخت.

رساله دانشجویان به زبان عربی در پایان تحصیلات در دانشگاه اصفهان و به صورت مشترک با اساتید دانشگاه اصفهان و دانشگاه لبنان تدوین خواهد شد.

دانشجویان پس از اتمام دوره، دانشنامه کارشناسی ارشد را از هر دو دانشگاه دریافت خواهند کرد.

هزینه های مسافرت، بیمه، ویزا و تحصیل در لبنان به عهده دانشجویان خواهد بود و دانشگاه لبنان برای ترم ۲ خوابگاه دانشجویی در اختیار دانشجویان قرار خواهد داد. 

داوطلب باید حائز تمام شرایط مندرج در دفترچه راهنمای آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۷ باشد و داوطلبان مرد از لحاظ قوانین و مقررات وظیفه عمومی منع قانونی برای ادامه تحصیل نداشته باشند.

دانشجویان جهت فراغت از تحصیل ملزم به حضور در دانشگاه اصفهان خواهند بود. همچنین دانشجویان در تمام مدت تحصیل ملزم به رعایت قوانین، ضوابط و مقررات آموزشی، دانشجویی و انضباطی دانشگاه اصفهان و دانشگاه لبنان هستند.

در دوره مشترک با دانشگاه کیم یانگ کره جنوبی نیز پذیرش دانشجویان به صورت متمرکز و از طریق مصاحبه در دانشگاه اصفهان انجام خواهد گرفت. 

آشنایی کافی با زبان انگلیسی ضروری است و دانش زبان داوطلبان در مصاحبه سنجیده خواهد شد. ۳

طول دوره کارشناسی ارشد ۲ سال بوده و دانشجویان بخشی از دوره را در دانشگاه اصفهان و بخشی دیگر را در دانشگاه کیم یانگ به تحصیل خواهند پرداخت. کلیه دروس به زبان فارسی و انگلیسی توسط اساتید مجرب داخلی و خارجی ارائه و رساله دانشجویان نیز به زبان فارسی و انگلیسی تدوین خواهد شد.

دانشجویان پس از اتمام دوره، دانشنامه کارشناسی ارشد را به طور جداگانه از هر دو دانشگاه دریافت خواهند کرد.

شهریه هر ترم تحصیل در دانشگاه کی میانگ ۵۰۰۰ دلار (با احتساب هزینه اسکان و غذا) است که به دانشجویان اعزامی از دانشگاه اصفهان ۳۰ درصد تخفیف داده می شود. بسته به میزان تسلط به زبان انگلیسی و همکاری در پروژه های بازی سازی استادان دانشگاه کی میانگ، این مبلغ تا ۱۰۰۰ دلار کاهش می یابد. سایر هزینه ها مانند هزینه سفر، بیمه، ویزا و ... به عهده دانشجویان است.

داوطلب باید حائز تمام شرایط مندرج در دفترچه راهنمای آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۷ باشد و داوطلبان مرد از لحاظ قوانین و مقررات وظیفه عمومی منع قانونی برای ادامه تحصیل نداشته باشند.

دانشجویان جهت فراغت از تحصیل ملزم به حضور در دانشگاه اصفهان خواهند بود و دانشجویان در تمام مدت تحصیل ملزم به رعایت قوانین، ضوابط و مقررات آموزشی، دانشجویی و انضباطی دانشگاه اصفهان و دانشگاه کیم یانگ هستند.