به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، نهمین مراسم افطاری فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شامگاه سهشنبه 22 خردادماه با حضور چهرههای سرشناس این عرصه در حسینیه هنر برگزار شد.
هنرمندان تاثیرگذارترین افراد در جامعه هستند
بنابراین گزارش،نادر طالبزاده که دبیری جشنواره مردمی فیلم عمار را هم برعهده دارد، در ابتدای این مراسم در سخنانی گفت: بسیار خوشحال هستم که امشب در این مکان دوستان و هنرمندان بسیار زیاد و تاثیرگذاری حضور دارند. الحمدالله خداوند به عمار توفیق داد که در بخشهای مختلف بخصوص در بخش مستندسازی کارهای مهمی را تا امروز انجام داده است.
وی افزود: از این جهت خداوند را شاکر هستم. الان در این دوران ما به محلها و مرکزهایی مثل عمار پناه میآوریم. ما واقعا به چنین مکانهایی، نیاز داریم و واقعاً باید بر روی ایجاد چنین مکانهایی فکر شود.
طالبزاده ادامه داد: تاثیرگذارترین افراد در جامعه معمولاً هنرمندان هستند زیرا هنر، فکر و فلسفه در فعالیتهای آنها با هم ترکیب میشود. چنین افرادی موثرینترین افراد هستند چون با یک نیروی کمی اثر عظیمی میتوانند ایجاد کنند.
برای سلامتی امثال آقای نادر طالبزاده دعا کرد
ابوالقاسم طالبی، کارگردان فیلم یتیم خانه ایران نیز که با دعوت نادر طالبزاده به روی سن آمد، در سخنانی گفت: اساتید زیادی اینجا حضور دارند. حرفی ندارم برای گفتن فقط اینکه واقعا باید برای سلامتی امثال آقای نادر طالبزاده دعا کرد که این شمع عمار را روشن و تا الان ایستادگی کردند و ان شاء الله عمار همانند خورشید نورانی به عنوان یک مرکز هنر برای کل دنیا تبدیل شود البته تمامی مراکزی که اثرگذار بودند اینگونه نبوده که از ابتدا بزرگ باشند.
نادر طالبزاده پس از صحبتهای ابوالقاسم طالبی گفت: یکی از تاثیرگذارترین کارهایی که در سالهای اخیر دیدیم «یتیم خانه ایران» بود که درباره قحطی ساخته شده است. این کار واقعا یک اثر تاثیرگذار و همراه با تحقیقات درست و سکانسهای بسیار خوب خارجی که برای اولین بار بازیگران خارجی با دیالوگها و ادبیات خوب ساختند و واقعا قدمی برای معرفی اصل ایران به خارج از کشور بود.
انقلاب اسلامی در حال تبدیل به یک انقلاب اجتماعی است
در ادامه این برنامه، ابراهیم فیاض، استاد دانشگاه نیز در سخنانی گفت: چند سال پیش در اینجا در سخنانی گفتم اگر انقلاب اسلامی به تمدن تبدیل نشود، شکست خورده است. الان میتوان به این نکته اشاره کنم که انقلاب ما در حال تبدیل شدن به یک تمدن است.
وی افزود: انقلاب ما در حال تبدیل شدن به یک انقلاب اجتماعی است. زیرا صنفهای اجتماعی به شدت در حال فعال شدن هستند. این روند به صورتی است که حتی قومیتها، خود را در اجتماع میبینند.
فیاض ادامه داد: در حال حاضر انقلاب به یک امنیت نسبی رسیده است. ما امروز با یک انقلاب اجتماعی روبرو هستیم که این خودش تبدیل به یک تمدن میشود. یک نکته بسیار مهم در این قصه این است که آیا ما برای این تغییر و تحول آماده هستیم یا خیر.
وی با اشاره به اتفاقات اخیر در شهر کازرون به عنوان یکی از شهرهای فعال در زمان انقلاب خاطرنشان کرد: این موضوع و مسئله نشان میدهد که ما هنوز برای تبدیل انقلاب اسلامی به یک تمدن آماده نیستیم. متاسفانه دچار بحران میشویم و دشمن در حال استفاده کردن از این مسئله است.
وی عنوان کرد: یک نکته بسیار مهم در این قصه این است که با این وضعیت شبکههای اجتماعی این انقلاب اجتماعی در حال رخ دادن است. این وقایعی که در حال رخ دادن است، انقلاب سیاسی نیست بلکه یک انقلاب اجتماعی است. به عبارت بهتر این اعتراضات، مطالبات صنفی است.
فیاض اظهار داشت:ای کاش امنیتیها بیشتر روی این قصه فکر کنند. در واقع کازرون و استان فارس باید به یک عبرت بزرگی برای آنها شود که متاسفانه این قصه نیست.
وی تصریح کرد: اگر امروز تمدن غرب که تمدن مسلطی بر جهان است را با فرهنگ خودمان ترکیب نکنیم به یک شکوفایی اجتماعی نمیرسیم. اما متاسفانه سیستم کشور ما اینگونه است که تمدن غرب را به ماهو تمدن غرب میخواهد. این مشکل بزرگ امروز ما است.
فیاض افزود: این مشکل در همه مراکز علمی و دانشگاهی و حتی حوزههای علمیه کشور وجود دارد. امروز یکی از مکانهای مهم غرب زده در ایران حوزههای علمیه است. این پدیده نه حالا که از گذشته تا امروز وجود داشته است.
فیاض خاطرنشان کرد: متاسفانه این غرب زدگی تا امروز ادامه دارد. در حالی که ما باید تمدن غرب را در فرهنگ خود ترکیب کنیم و آنقدر پویایی داشته باشیم که تمدن غرب را به تمدن خودمان تبدیل کنیم.
وی اضافه کرد: آنقدر از این موضوع خبر دارم که اساتید و دانشجویانی که از خارج به ایران باز میگردند از ما ایرانیتر هستند. ایرانیهای خارج از کشور به دلیل اینکه به خوبی میدانند که در آمریکا چه میگذرد میآیند و از درگیریها و جدالهای ما خندهشان میگیرد.
محمدرضا سرشار نیز در این برنامه در سخنانی گفت: از اول انقلاب تا امروز دشمن ما را یک چهره واحد میدیده و میبیند. آنها اختلافات سلیقهای و داخلی ما را نمیبینند. حالا ممکن است هرکدام از ما نتوانیم یک ساعت کنار هم بنشینم اما بنابر تواناییها و سلایق در یک مسیر قرار داریم و مجموع ما میشود آن چیزی که امروز به آن رسیدیم.
وی افزود: کسی که دوران قبل از انقلاب را ندیده نمیتواند به درستی قدر انقلاب را بداند. من به عنوان فردی که 25 سال در آن نظام قبل زندگی کردم، سربازی رفتم و سرکار رفتم به شما میگویم که وضعیت فعلی ما در کشور به رغم تمامی انتقادهایی هم که میکنیم، عیبی ندارد و اصلا با دوران قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.
ما با انقلاب اسلامی در ایران جهش کردیم
سرشار ادامه داد: ما با انقلاب اسلامی در ایران، پیش نرفتیم بلکه جهش کردیم. منتها «تو قدر آب چه دانی که در کنار فراتی». متاسفانه اغلب خوبیها، تواناییها و پیشرفتها را نمیگوییم یا اینکه آنها را تشخیص نمیدهیم و یا کوچک میبینیم.
وی خاطرنشان کرد: ما در این سالهای بعد از پیروزی انقلاب در ایران خیلی کار کردیم. حتی این عبارت «خیلی» را باید چندین بار تکرار کنیم. بالاخره تا دنیا، دنیا بوده شیطان بوده و کار خود را میکرده و از آن طرف هم جبهه حق هم بوده و کار خودش را میکرده است. اتفاقا تا یک حدی هم وجود شیطان انگیزهای برای انجام کار است.
حجت الاسلام نصرالله پژمان فر، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی گفت: الحمدالله در کنار ریزشهای انقلاب شاهد رویشهای بسیار خوبی تا امروز بودیم. من به نوبه خودم با نگاهی که به پیرامون خودم دارم میبینم که علی رغم دست اندازهایی که در مسیر است خوشبختانه کار رو به جلو در حال انجام است.
ایستادگی جوانان امروز بیشتر از جوانان قبل از انقلاب است
پژمان فر افزود: امروز جوانان و نوجوانان ما و آنهایی که امشب در این مراسم حضور دارند یکی سرود کار میکند، دیگری در حوزه قصه است و دیگری در عرصه سینما فعالیت میکند با توجه به حجم تهاجمی که طرف مقابل دارد ایستادگی آنها از ایستادگیهای قبل از انقلاب خیلی بالاتر است.
وی ادامه داد: این در حالی است که جوانان و نوجوانان امروز کشور در برابر این حجم از شبهات، مشکلات و مباحث متعدد ایستادهاند و ایستادگی میکنند. یک روز در کمیسیون فرهنگی مجلس، گزارشی در رابطه با ریزترین مسائل اعتقادی مردم کشور برای ما آوردند. به طور مثال آنها در بحث احکام و مسئله محرم و نامحرم آمده بودند و تک تک راجع به تمامی آنها، مثلا درباره رابطه داماد و مادرزن آمده بودند و هر مطلبی را که به ذهن تداعی میکند را آمده بودند و در قالب یک فیلم و سریال چندین قسمتی پاسخ داده بودند. کسی که این سریال را نگاه میکرد دیگر در ذهن او چیزی نمیماند که قبیح بودن این معنا را درک کند.
دشمنان ابزار هنر را در استخدام خود گرفتند
وی اضافه کرد: آنها امروز ابزار هنر را در استخدام خود گرفتند و با شدت در حال زدن تمامی باورهای ما هستند. اما الحمدالله وقتی میبینیم که جوانان در اماکنی اینگونه جمع میشوند و یک مقدار فضای سیم خاردارهایی را که یک سری به دور خود کشیده بودند و اجازه نمیدادند کسی در این فضا وارد شود و میگفتند که فقط ما اهل سینما هستیم و میتوانیم دوربین دست بگیریم را شکستند خوشحال میشویم.
در بخش دیگر برنامه طالبزاده با دعوت از هادی آرزم از او خواست تا برای دقایقی سخنانی را در این مراسم بیان کند. هادی آرزم نیز در سخنانی، گفت: مخاطبان من همین بچههای گروه سرودی بودند که مجلس را ترک کردند. البته آقای طالبزاده با بیان شیوا توضیحات کاملتر و گیراتری راجع به این زمینه بیان کنند.
هادی آرزم کُر مذهبی را در ایران ابداع کرد
طالبزاده در سخنانی گفت: من همیشه حسرت میخوردم که غربیها گروههای کر مذهبی دارند. خیلی از این کرالها تم مذهبی و نیایشی دارد. بعد با خودمان گفتیم که چرا جهان اسلام از این گروههای کر ندارد. اما کسی که این گروهها را در ایران ابداع کرد آقای هادی آرزم بود.
وی افزود: امروز ما گروههای کری داریم که در آن انواع صداهای موسیقایی وجود دارد. اما ایشان آرایشی بسیار خوب به گروههای کر دادند. زمانی که ما برای اولین بار اجرای دعای نور را با آن تنظیم زیبا و بدون موسیقی شنیدیم آغازی برای حرکتمان در این عرصه بود.
طالبزاده ادامه داد: آقای آرزم یکی از نوازندگان بسیار قهار ساز ویولون هستند و مدتی را هم رئیس هنرستان صدا و سیما بودند. لذا یک هنرمند لازم است تا این بخش را راه اندازی کند. ایشان خدمت بزرگی به این بخش از هنر اسلامی کردند.
طالبزاده در این بخش از برنامه از اقبال واحدی مجری برنامه صبح بخیر ایران دعوت کرد تا سخنان کوتاهی را برای حاضران در مراسم بیان کند. اقبال واحدی تیز در سخنانی، گفت: من شاگرد آقای طالبزاده بودم. البته شاگرد تنبلی هم بودم. اما بسیار خوشحالم که در مجموعه عمار حضور دارم.
جنگ را هیاتیها چرخاندند
وی افزود: اگر دیدید هرچیزی را که خواستند از ما بگیرند و ارزش را ضدارزش میکنند بدانید که آنها چیزهای خوبی است. الان دهاتی یک فحش شده است در حالی که دهاتی یک ارزش و یک تشویق است.
واحدی ادامه داد: نکته دیگر اینکه اگر مدیری بد کار کند میگویند هیاتی کار میکند. در حقیقت هیاتی را به واژهای بد تبدیل کردهاند. درصورتی که هیاتی واژه بسیار خوبی و یک تشویق است. اگر ما بتوانیم هیاتی کار کنیم اتفاقا بسیار هم خوب است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما در حسینیه حضور داریم. در حسینیه هیاتها باید حضور داشته باشند. همه ما بچه هیاتی هستیم. یک زمانی عاشورا است و به داخل دستهها میرویم، الان هم آمدیم و فیلم سازی میکنیم.
واحدی اضافه کرد: ما هیات هستیم و باید موتلفه هم باشیم باید بیاییم و با هم ائتلاف کنیم. ان شاء الله بتوانیم این واژه هیات را زنده کنیم تا به مدیری که خوب کار کرد بگوییم هیاتی است. جنگ را هیاتیها چرخاندند و کسی نمیتواند منکر این قضیه باشد.
در بخش دیگر این برنامه حجت الاسلام غریب رضا نیز در سخنانی گفت: این تجربهای که ما داشتیم تجربهای بود که از راه امام (ره) و مقام معظم رهبری شروع کردیم. دنبال این بودیم که چهره به چهره با فعالان جهان اسلام ارتباط بگیریم. هرجایی را که توانستیم و گذاشتند، رفتیم. آنجاهایی را هم که نمیگذاشتند برویم، موشکهای فرهنگی را از طریق فضای مجازی پرتاب میکردیم.
نخبگان کشورهای اسلامی شیفته تجربه ما هستند
وی افزود: اگر بخواهم خلاصه آن چیزی که ثمره 12 سال فعالیت ما در فضای جهان اسلام و کشورهای عربی بود را بیان کنم این موضوع را میتوانم بیان کنم که نخبگان و روشنفکران، مخصوصا جوانان در کشورهای اسلامی عاشق و شیفته ارتباط و فهم ما از تجربه جمهوری اسلامی هستند.
غریب رضا ادامه داد: تا امروز آنچه از ما شنیدند سیاهیها و غول بیشاخ و دم و وحشتناک بوده است. ولی وقتی ما را چهره به چهره میبینند و با ما صحبت میکنند واقعا نگاهها عوض میشود. ما به یک ارتش و یک جنبش ارتباطات مردم با جهان اسلام و کشورهای عربی که از نظر فرهنگی بسیار مستضعف هستند نیاز داریم.
وی خاطرنشان کرد: من با یکی از اساتید دانشگاههای بغداد در عراق حدود 15 دقیقه به زبان عربی منظومه فکری مقام معظم رهبری را با محوریت بحث تمدن اسلامی را بیان کردم. او را گرفته بودم که فقط بال درنیاورد و پرواز کند. الان بچههای تونس به من التماس میکنند که این اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بیان میکند را در قالب کتابچهای برای ما بیاورید زیرا در شرایط امروز تونس به درد ما میخورد.
غریب رضا اضافه کرد: ما از نظر مفاهیم انقلاب بسیار غنی هستیم. اما متاسفانه نه تنها این مفاهیم را بیان نکردیم حتی یک کتاب به عنوان منبع عربی به عنوان تاریخچه انقلاب اسلامی را نداریم.
کنفرانس افق نو نه یک کنفرانس که یک جنبش است
حامد قشقاوی از فعالان کنفرانس افق نو نیز در سخنانی در این مراسم گفت: کنفرانس افق نو یک جنبش است و فقط یک کنفرانس نیست. کاری که ما در این کنفرانس انجام میدهیم برقراری اتحادی بین یک سری از متفکرین آمریکایی و اروپایی با شخصیتهای داخل ایران و جریان نخبگانی و دانشجویی است.
وی افزود: نقطه اشتراک ما هم بحث صهیونیسم و لابی صهیونیسم است. بسیاری از این شخصیتهای سیاسی در آمریکا به این نتیجه رسیدند که حرف 40 سال پیش انقلاب اسلامی درمورد صهیونیسم درست بود.
قشقاوی ادامه داد: این افراد بسیار میهن پرست هستند و اعتقاد دارند با ائتلاف با جمهوری اسلامی میتوانند به بسیاری از اهداف خودشان برسند. زیرا لابی اسرائیل دارد آنها را از داخل نابود میکند و تمامی نقاط مشترک آنها با جمهوری اسلامی ضدیت با اسرائیل و لابی صهیونیسم است.
این افراد به ایران آمدند و کاری که ما کردیم این بود که آنها سه روز در مشهد بودند و دو روز هم در شهرستانهای دیگر حضور داشتند. بخصوص اینکه از آنها در دانشگاهها بسیار استقبال میشود. دیدیم که بسیاری از افرادی که به لحاظ ظاهری حتی با نظام هم مشکل داشته باشند آمدهاند و پای صحبتهای این افراد نشستهاند و به دقت سخنان آنها را گوش کردند.
طالبزاده در این بخش از برنامه به سخنان آقای ابراهیم فیاض اشاره کرد و گفت: آقای فیاض به این نکته اشاره کردند که افرادی هستند که در آمریکا و اروپا بزرگ شدند، بهتر میفهمند که انقلاب اسلامی چه چیزی است. آنها زمانی که از آمریکا به ایران بازمی گردند و یا اینکه در همانجا هستند از ما هم حزب الهیتر هستند.
وی افزود: آنهایی پوکی و پوچی غرب را واقعا حس کردند. چند نفر از آن افراد امروز در این مراسم حضور دارند. یکی از این افراد آقای ترابی است که 12 سال است که در قم درس میخوانند. او از سنین کم در آمریکا بودند و دکترای خود را در آمریکا گرفتند. در آلمان هم مدرک دکترای دیگری گرفتد و در نهایت به ایران آمدند و در حوزه علمیه مشغول به تحصیل شدند.
مهدی ترابی نیز در سخنانی گفت: یکی از مشکلاتی که ما داریم و آقای فیاض هم به آن اشاره کردند این است که ما باید بدانیم چرا غرب بد است. لذا ما مشکلی داریم و آن سطح شناخت از تاریخ و از واقعیتهایی که در دنیا است در همه جریانات و در تمامی گروهها نسبتا پایین است.
ترابی ادامه داد: از جوانان ایراد نمیگیریم زیرا آنها دانشجو هستند و اساتید آنها باید این مسائل را به آنها بگویند. ولی واقعا برای من عجیب است که تا امروز ما در ایران باید بهترین آمریکاشناسان جهان را داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: آنهایی که متولد قبل از انقلاب بودند میدیدند که آمریکاییها در ایران چه میکردند. ما همه فامیلهایی داشتیم که ساواک و آمریکاییها یک کارهایی را با آنها کرده بود. اما باید این مسائل را به صورت یک برنامهای منسجم بیاییم و برای همه مردم کشور ارائه کنیم.
ترابی اضافه کرد: ما هرسال باید توضیحات فراوانی برای دانشجویان بدهیم که آمریکا چه غلطهایی در طول این 70 سال در حق ما ایرانی کرده است. محتواهای ما خیلی قوی و خوب است ولی متاسفانه به دلیل مشکلات ساختاری که وجود دارد مقداری در ارائه مطالب و بیان کردن برای نسل بعدی به عنوان یک بحث سیستماتیک مشکل داریم.
انقلابیون شناخت عمیقی از منطق امام (ره) ندارند
وی یادآور شد: متاسفانه خود انقلابیون شناخت عمیقی از منطق امام (ره) ندارند. یک مسئلهای بین همه جا افتاده که امام (ره) کاریزما داشت. ولی کاریزمای امام دلیل انقلاب نبود. امام (ره) از یک مکتبی خاص بیرون آمدند و آن مکتب آیت الله شاه آبادی در تهران بود. آیت الله شاه آبادی هم برآمده از خطی از حوزه اصفهان است که تاریخچه آنها به آل بویه و شیخ مفید برمی گردد.
ترابی عنوان کرد: شما اگر به منطق امام (ره) و بحثهای آیت الله شاه آبادی آشنا باشید دیگر وقتی با مشکلی مواجه میشوید گیر نمیکنید. شما کتاب «شذرات المعارف» آیت الله شاه آبادی را مطالعه کنید که خیلی هم قطر کمی دارد و کوچک است. در این کتاب میبینید که آیت الله شاه آبادی 100 سال پیش درمورد تمدن، تجارت و مدیریت دین جامعه و جلوگیری از سواستفاده دشمنان اسلام از مستضعفین و ضعفای جامعه سخنانی را بیان کرده است. فلذا نباید تعجب کنیم که شاگردش که امام (ره) است این انقلاب را رهبری میکند.
حضرت امام در پیامش به حجاج بیان میکند که نباید اجازه بدهید که ثروتمندان نفوذ کنند در مملکت و در اداره کنندگان مملکت اسلامی. آنها این نفوذ را کردند. چرا؟ به دلیل اینکه ذات سیستم لیبرال این است که نفود کند بر هرکسی که حاکم است. این میتواند ایران و یا حزب کارگر در انگلستان باشد. حالا باید بیاییم و این موضوع را از طریق قانون، در چارچوب قانون اساسی و از طریق خط رهبری معالجه و درمان کنیم.
رونمایی از کتاب ۴۰ سالگی انقلاب
در انتهای این مراسم هم از کتاب «روند پژوهی ۴۰ سالگی انقلاب» به نویسندگی مجید بذرافکن رونمایی شد. بذرافکن پیش از برگزاری مراسم رونمایی از این کتاب در سخنانی، گفت: در مورد مسئله 40 سالگی جمهوری اسلامی ما انتظار داشتیم که آستانه این 40 سالگی از صد جا صدا بلند شود که ما کارهایی را تدارک دیدیم. اما ماه سوم هم دارد تمام میشود و ما سال را با دو اتفاق خیلی سخت شروع کردیم.
وی افزود: اولین اتفاق نامهای بسیار بدمضمون در باب 40 سالگی جمهوری اسلامی که متاسفانه از سوی برخی از دوستان سابق ما منتشر شد. نه تنها آن چیزی که انتظار میرفت که نهادهای رسمی و شبه رسمی بیایند و روی 40 سالگی جمهوری اسلامی یک سری کارهای تکراری صرفا دارای عدد 40 را منتشر کنند دوستان دیگری حتی از جبهه خودمان آمدند و مطالبی را گفتند.
بذرافکن ادامه داد: ما برای اینکه بتوانیم 40 سالگی جمهوری اسلامی را برای خودمان تبدیل به یک چارچوب نظری و چارچوب فهمی کنیم نیاز به یک نظام محاسباتی داریم. نظامهای محاسباتی حاکمیت دنیا به اسم رژیمهای سنجش بین المللی مبتنی بر مکاتب غربی استفاده میشود. اما ما نمیتوانیم آنها را به سادگی استفاده کنیم ولی بعضا دیده میشود وقتی که ما آنها را رها میکنیم برای استفاده به ضد خودش تبدیل میشود.
وی خاطرنشان کرد: حدود 13 حوزه موضوعی وجود دارد که رژیم سنجش بین المللی برای آنها وجود دارد. آنها این مسائل را در 500 آیتم ریز به ریز از مصرف خیار گرفته تا تولید فولاد برای ایران دسته بندی کردند و همه اینها را رصد میکنند.
بذرافکن اضافه کرد: الان دو موسسه هادسون و نشریه امریکن اینترست در سالهای 2016 و 2017 بر اساس شاخص قدرت جهانی ایران را در دو سال در رده هفتم جهان معرفی کردند. یک سال همراه با عربستان و سال بعد بالاتر از رژیم صهیونیستی و بدون عربستان در این رده قرار گرفتیم.
وی یادآور شد: اما زمانی که من این موضوع را برای شما طرح میکنم هیچ انگیزه و ذهنیتی برای شما ایجاد نمیشود. چرا؟ چون سیستم غربیها آن 500 شاخص را در ذهن همه ما پر کرده است. زیرا آنها به فناوری سنجش رژیمهای بین المللی مسلط هستند.
آنها به جای اینکه مکتب را توزیع کنند، متراژ و دماسنج را به ما میدهند و شاخصهایی را برای ما ایجاد میکنند. ما باید روی این رژیمها به عنوان یک رژیم راهبری حکومت داری که حتی بعضا چارچوبهای نظری آنها کاملا متضاد با جمهوری اسلامی است مسلط شویم، برخی رسانهها کاملا مغرضانه از این رژیمها علیه ما استفاده میکنند.
وی تصریح کرد: اداره حاکمیت جمهوری اسلامی نه تنها یک وضع قابل قبول دارد بلکه در یک وضعیت بسیار قابل قبول است. حتی میتوان 40 سالگی جمهوری اسلامی را در یک کلمه بعثت جمهوری اسلامی در تراز دولت سازی معرفی کرد.
گفتنی است در این مراسم سرود سرباز حسینم توسط گروه شهید فرجی و سرود «بارکد 626» که درباره حمایت از کالای داخلی است، توسط گروه سرود وصال اجرا شد. همچنین محمدحسین ملکیان از شعرای جوان نیز، شعر خود درباره قیام گوهرشاد را که در دیدار با رهبری خوانده بود برای حاضران قرائت کرد. قطعه موسیقی «آرش کشی» نیز توسط مجتبی الله وردی اجرا شد.
همچنین در حاشیه این ضیافت افطاری، فعالان جبهه فرهنگی انقلاب در پویشی با عنوان پاسداشت حامیان کالای داخلی در جبهه فرهنگی شرکت کردند.
حسن رحیمپور ازغدی، سینا واحد، ابوالقاسم طالبی، اسفندیار شهیدی، ابراهیم فیاض، جلیل سامان، حسن شمشادی، محمد خزاعی، حبیب احمدزاده، محمدرضا سرشار، حجتالاسلام نصرالله پژمانفر، حجتالاسلام غریب رضا، محمد احسانی، سیلم غفوری، علی فروغی، اقبال واحدی و ... از جمله چهرههایی بودند که در این پویش شرکت کردند.