کد خبر: 271002

اطلاع از تصادفات رانندگی و حضور پلیس با نقشه گوگل

گوگل خدمات نقشه خود را برای برخی کاربران به روز کرده تا آنها بتوانند از رویدادهای ترافیکی و به خصوص وقوع تصادفات مطلع شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از گوگل، گوگل خدمات نقشه خود را برای برخی کاربران به روز کرده تا آنها بتوانند از رویدادهای ترافیکی و به خصوص وقوع تصادفات مطلع شوند.

پیش از این چنین خدماتی تنها از طریق نرم افزار ویز در دسترس بود، اما حالا گوگل قصد دارد با افزودن آن به نرم افزار نقشه خود بر میزان محبوبیت این برنامه بیفزاید.

ویز که چندی قبل توسط خود گوگل خریداری شده بود، اطلاعات متنوعی را به طور آنی و لحظه به لحظه در مورد شرایط ترافیکی جاده ها ارائه می دهد که از جمله آنها می توان به وقوع تصادفات رانندگی، گزارش بسته بودن معابر به خاطر تعمیرات، تشدید ترافیک در نقاط خاص، محل های حضور پلیس و غیره اشاره کرد.

پس از خریداری ویز توسط گوگل بسیاری از کاربران توقع داشتند که امکانات موجود در نرم افزار ویز به سرعت به نقشه های گوگل اضافه شود، اما مشخص نیست گوگل به چه علت تا به حال در این زمینه تعلل کرده بود.

در حالی که خدمات یادشده در دسترس برخی کاربران قرار گرفته، هنوز مشخص نیست گوگل چه زمانی امکان دسترسی عموم را به این قابلیت های تازه خواهد داد و آیا خدمات مذکور به طور جهانی ارائه می شود یا خیر.