کد خبر: 271998

کمک به دانشجویان آسیب دیده سلامت روان

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت از برنامه تحولی در حوزه آسیب های اجتماعی خبر داد و گفت: از ظرفیت های دانشجویی برای کمک به دانشجویان آسیب دیده استفاده خواهیم کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، دکتر محمدرضا فراهانی افزود: در حوزه سلامت روان یک برنامه تحولی داریم که در حوزه آسیب های اجتماعی و مصرف مواد مخدر در مورد آن کار کرده ایم. به همین منظور برنامه ای برای آموزش، اطلاع رسانی و استفاده از ظرفیت های دانشجویی جهت کمک به دانشجویان آسیب دیده طراحی کرده ایم.

وی افزود: در مورد نشریات دانشجویی افزایش سرانه آموزشی دست اندرکاران نشریات دانشجویی را پیش رو داریم. در دانشگاه های علوم پزشکی و مناطق آمایشی کارگاه هایی برگزار خواهیم کرد.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به ایجاد سامانه ثبت فعالیت های اردوی جهادی و راهیان نور گفت:معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت هر مهر ماه گزارش تعداد افرادی که به اردوی جهادی و راهیان نور می روند و در سامانه ثبت می شود را منتشر می کند.

وی افزود: در حال حاضر مجری اردوهای راهیان نور بسیج دانشجویی است که ما از گسترش این فعالیت حمایت می کنیم و خوشبختانه تعداد دانشجویان علوم پزشکی شرکت کننده در این اردوها نیز افزایش داشته است و وزارت بهداشت در سال ۹۶ دستگاه برتر در این زمینه شد.

فراهانی از تقویت اردوهای جهادی، راهیان نور و پیاده روی اربعین خبر داد و گفت: در حوزه تشکل های اسلامی هم برنامه ای برای هم اندیشی آنها را داریم و برنامه های حمایتی برای آنها خواهیم داشت.

وی درباره توانمند سازی و آموزش دانشجویان حاضر در تشکل ها و کانون ها گفت: توانمند سازی و آموزش دانشجویان حاضر در تشکل ها و کانون ها روند افزایشی داشته و امسال نیز این کار را ادامه می دهیم.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت یادآور شد: کانون های فرهنگی در دانشگاه های علوم پزشکی که جنس کارشان یکی است مجامع برگزار می کنند که امسال این مجامع کانونی رسمی می شود.

مرتبط ها