کد خبر: 275442

کنایه وندی شرمن به آقای تاجر

مذاکره‌کننده ارشد سابق آمریکایی در مصاحبه‌ای گفته روش‌های رئیس‌جمهور این کشور برای مذاکره، همان روش‌هایی است که او برای معاملات املاک به کار می‌برد و تا به حال چندین بار باعث ورشکستگی‌اش شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، «وندی شرمن»، مشاور ارشد آمریکا در مذاکرات هسته‌ای با ایران در مصاحبه‌ای از تاکتیک‌های مذاکره‌ای «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا انتقاد کرده است.

وی گفت: «سبک دیپلماتیک رئیس‌جمهور ترامپ این است که چماق تهدید را بالای سر دشمنان بگیرد و بعد از زدنشان به آنها پیشنهاد بدهد برای رسیدن به توافق، پای میز مذاکره بیایند.»

شرمن در ادامه با بیان اینکه ایرانی‌ها «فرهنگ مقاومت» دارند گفته که سیاست‌های ترامپ کارگر نخواهد افتاد. وی گفت: «چیزی که او نمی‌داند این است که ایران، صاحب فرهنگ مقاومتی است که کنار آمدن با این نوع تهدیدها را تسلیم می‌داند و آنها اهل تسلیم شدن نیستند.»

وی اضافه کرد: «ترامپ دوست دارد با توئیت‌هایش خودش را در تیتر رسانه‌ها قرار دهد و تجملات و شرایط برگزاری نشست را دوست دارد؛ اما نه درباره ایران و نه درباره کره شمالی، نشانه‌ای نیست که کار رو به جلو پیشرفت کرده باشد؛ ضمن آنکه نشانه‌ای هم نیست که تیم او مداومت و دقت لازم که برای رایزنی با این کشورها لازم است، از خودشان نشان داده باشند.»

شرمن گفت: «ترامپ به همان الگوهای مبادله‌ای که در زمینه املاک از آن استفاده می‌کرده و باعث شده چند بار ورشکسته شود، رجوع می‌کند. من نگرانم که او در بعضی از این توافق‌های ژئوپولتیک فریب بخورد که خیلی خطرناک است.»

مرتبط ها