کد خبر: 279509

محسنی‌اژه‌ای:

محکومیت ۳۱۱ مفسد اقتصادی به اعدام و حبس در سال‌های گذشته

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در سال‌های گذشته ۳۱۱ مفسد اقتصادی به اعدام و حبس محکوم شده‌اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در یکصد و سی‌امین نشست خبری خود پیشاپیش فرا رسیدن عید غدیرخم را تبریک گفت و اظهار کرد: اتفاقی در روزهای گذشته در قم افتاد و در آنجا مطالبی گفته شد و شعارهایی داده شد و شعاری نوشته شد که از ناحیه بسیاری از افراد آن حرف محکوم و رد شد و دستگاه قضایی به‌عنوان مدعی العموم این موضوع را در دستور کار قرار داد. در دادسرای ویژه روحانیت پرونده تشکیل شد و دنبال ابعاد مختلف قضیه است و سیستم اطلاعات هم دنبال می‌کند تا قضیه روشن و تصمیم مقتضی اتخاذ شود.

وی افزود: 311 نفر از کسانی که در رابطه با فساد مالی محکوم به اعدام و حبس ابد و 25، 20، 10 سال و 5 سال و کمتر شدند که البته کل آمار محکومان اقتصادی ما نیست. ما در خصوص مفاسد مالی در همین سال‌های اخیر، 6 نفر به‌عنوان مفسد فی الارض محکوم به اعدام شدند. از این 6 نفر، دو نفر اعتراض کردند و دیوان عالی کشور نقض کرد و دادگاه تجدید نظر حکم آنها را به 20 سال تبدیل کرد. چهار نفر دیگر هنوز محکومیت اعدام را دارند. یک نفر اجرا شد و یک نفر در حال اجرای سایر مراحل است که اگر تمام شود حکم اعدام هم اجرا می‌شود و دو نفر دیگر هم اعاده دادرسی داده‌اند.

سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد: یک نفر به 25 سال حبس، 3 نفر به حبس ابد، 14 نفر به 20 سال حبس، 95 نفر به 5 تا 10 سال حبس، 36 نفر به 10 تا 15 سال، 124 نفر یک تا 5 سال و 34 نفر نیز به کمتر از یک سال و 54 نفر به انفصال دائم از مشاغل دولتی، 93 نفر به انفصال موقت از مشاغل دولتی، 9 نفر به تبعید و حدود 70 نفر به شلاق محکوم شدند.

مرتبط ها