کد خبر: 283601

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در گفتگو با رسانه‌ها تشریح کرد؛

مراحل اخذ مجوز خروج دانشجویان از کشور در ایام اربعین

دانشجویانی که می‌خواهند در ایام اربعین به خارج از کشور بروند باید ابتدا در سامانه وظیفه عمومی epolice.ir.www ثبت‌نام و بعد از تأییدیه دانشگاه برای تضمین بازگشت به‌ کشور از دو طریق اقدام کنند، این افراد می‌توانند وجه ۳۰ میلیون ریال را به‌عنوان تضمین بازگشت واریز کنند یا این‌که از طریق کد یونیک دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها به‌همراه واریز یک میلیون ریال در سامانه ثبت و مجوز خروج دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار صنفی- آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در سخنانی آخرین وضعیت مراحل اخذ مجوز خروج دانشجویان از کشور در ایام اربعین را تشریح کرد.

بنابراین گزارش، دانشجویانی که می‌خواهند در ایام اربعین به خارج از کشور بروند باید ابتدا در سامانه وظیفه عمومی epolice.ir.www ثبت‌نام و بعد از تأییدیه دانشگاه برای تضمین بازگشت به‌ کشور از دو طریق اقدام کنند، این افراد می‌توانند وجه ۳۰ میلیون ریال را به‌عنوان تضمین بازگشت واریز کنند یا این‌که از طریق کد یونیک دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها به‌همراه واریز یک میلیون ریال در سامانه ثبت و مجوز خروج دریافت کنند.

با توجه به این‌که سال گذشته نخستین سالی بود که ثبت نام اینترنتی برای خروج دانشجویان انجام می‌گرفت و مشکلاتی نیز در این رابطه داشت، امسال سعی کردیم نسبت به رفع آنها اقدام کنیم.

بنابه گفته سردار نوروزی، دانشجویان می‌توانند در سامانه epolice.ir.www ثبت نام کنند و با توجه به سیستم اصلاح شده در بخش ضمانت، اگر متقاضیان دارای کد یونیک شناخته شده از دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها باشند می‌توانند با پرداخت صدهزار تومان اقدام کنند و مجوز خروج بگیرند یا این‌که می‌توانند با پرداخت ۳ میلیون تومان ضمانت که بلافاصله بعد از بازگشت به‌کشور، این وجه به‌صورت اتوماتیک به حسابشان واریز می‌شود، اقدام کنند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان این‌که دانشجویان از ۷ مهرماه می‌توانند نسبت به ثبت نام در سامانه خروج اقدام کنند، تأکید کرد: با توجه به این‌که بسیاری از آنان گذرنامه ندارند بهتر است کارهای خود را به روزهای آخر موکول نکنند.