کد خبر: 285518

برگزاری طرح «نذر کتاب» در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

کانون هلال احمر دانشگاه علوم پزشکی مشهد طرحی را با عنوان نذر کتاب شروع کرده و عواید این طرح، در مناطق محروم، حاشیه‌نشین و مراکز بهزیستی صرف خدمات درمانی، خرید و تحویل پک‌های بهداشتی، غذایی و خرید البسه می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، کارگروه فعالیت‌های بشر دوستانه و عام المنفعه کانون هلال احمر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ترم جدید تحصیلی طرحی را با عنوان نذر کتاب شروع کرده و عواید این طرح به همراه عواید جشنواره «هلال لبخند ۲»، در مناطق محروم، حاشیه نشین و مراکز بهزیستی صرف خدمات درمانی، خرید و تحویل پک‌های بهداشتی، غذایی و خرید البسه خواهد شد.

محمد صدیق غفاری، دبیر کارگروه خیریه کانون هلال احمر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اعلام این خبر گفت: در این طرح  از ۱۴ تا۱۶ مهرماه در سه دانشکده پزشکی، داروسازی و پیراپزشکی غرفه‌هایی جهت جمع آوری کتب درسی و غیر درسی و جزوات بلااستفاده دانشجویان قرار میگیرد و دانشجویان می‌توانند کتب خود را به مسئولان حاضر در این غرفه‌ها تحویل دهند و رسید اهدا را نیز امضا کنند.

غفاری افزود: پس از پایان جمع آوری کتب و جزوات اهدایی، دسته بندی و ارزش گذاری کتب انجام میشود و از ۲۱ تا ۲۳ مهرماه مجددا در دانشکده‌های فوق، غرفه‌هایی جهت فروش موارد جمع آوری شده برپا می‌شود تا دانشجویان علاوه بر تامین کتب و جزوات مورد نیاز خود با هزینه کمتر در امر خیریه نیز سهیم باشند.

دبیر کارگروه خیریه کانون هلال احمر دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: برای کتب غیر درسی، فروش موارد اهدایی به کتابفروشی‌ها و یا اهدا به کتابخانه‌ها در نظر گرفته شده است.

گفتنی است، تمامی عواید این طرح، در ادامه طرح‌هایی که کارگروه خیریه کانون هلال احمر برای برگزاری در طول ترم جاری در نظر دارد، به همراه عواید جشنواره بزرگ «هلال لبخند ۲»؛ در مناطق محروم، حاشیه نشین و مراکز بهزیستی صرف خدمات درمانی، خرید و تحویل پک‌های بهداشتی، غذایی و خرید البسه خواهد شد.