کد خبر: 290742

مخبردزفولی مطرح کرد:

دلیل تغییر فرهاد رهبر در دانشگاه آزاد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تغییر فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی ناشی از اختلافات سلیقه ای در اداره این دانشگاه بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، محمدرضا مخبر دزفولی در خصوص تغییرات مدیریتی دانشگاه آزاد از زمان مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، گفت: زمانی درباره تغییر مدیریتی دانشگاه آزاد و استدلال اینکه اتفاقات نادرستی در این به واسطه مدیریت ثابت و طولانی مدت ممکن است رخ دهد، صحبت می کردم، مرحوم هاشمی مطلب را قبول می‌کردند و همان زمان هم تاثیرش این بود که پیگیری می‌کردند، ولی دیگرانی بودند و این مسیر را تغییر می‌دادند.

وی با بیان این که دانشگاه آزاد ملک و سند و مالکیت برای افراد نیست، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مال کسی نیست؛ این دانشگاه برای نظام است. نظام این دانشگاه را درست کرده و اگر قرار است دانشگاه آزاد تبدیل به استفاده ابزاری در جهات مختلف برای مقاصد بخشی، گروهی، حزبی و غیره شود، نظام هیچگاه نمی‌پسندد.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران، ادامه داد: تغییر اخیر در مدیریت دانشگاه آزاد، اساساً با آمدن دکتر ولایتی برای این بود که دانشگاه آزاد برای نظام است. تغییر فرهاد رهبر در دانشگاه آزاد بر اساس اختلاف سلیقه‌ای بود که بین دوستان در اداره دانشگاه آزاد وجود داشت، نه اینکه اختلاف مبنایی وجود داشته باشد.

به گفته مخبردزفولی، آمدن تهرانچی که عضو هیات امنای دانشگاه آزاد است، بر همین مبنا بود که منتخب شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیات امنای دانشگاه آزاد هم محسوب می شود.

وی تاکید کرد: دانشگاه آزاد وقتی آسیب می‌بیند که تبدیل به عقبه یک جریان و گروه سیاسی شود و این فرقی ندارد؛ به همین دلیل رهبری معظم انقلاب گفتند که دانشگاه آزاد برای نظام است.

فرهاد رهبر در اسفند سال 1396، در حالیکه کمتر از هفت ماه (شهریور ماه 96) از انتصاب وی به ریاست دانشگاه آزاد می‌گذشت از ریاست این دانشگاه برکنار شد که موجب برخی شایعات مبنی بر اختلافات شدید بین وی و علی‌اکبر ولایتی، رئیس هیأت موسس دانشگاه آزاد، شد.

ولایتی در این زمان، با رد شایعات، تأکید کرد: «همکاری نزدیکی بین من و فرهاد رهبر وجود دارد.»

اما شش ماه بعد، در جلسه اضطراری هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، فرهاد رهبر برکنار و محمدمهدی طهرانچی به عنوان سرپرست دانشگاه، جایگزین او شد.