کد خبر: 292890

اف-35 عامل اختلاف میان آمریکا و انگلیس

شبکه اسکای نیوز عربی به نقل از یک مقام آگاه در وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که وجود مشکلاتی در قرارداد خرید جنگنده های آمریکایی اف-35 میان لندن و واشنگتن درحال تبدیل شدن به عامل اختلافی بزرگ میان آمریکا و انگلیس است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از افکارنیوز، شبکه اسکای نیوز عربی به نقل از یک مقام آگاه در وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که وجود مشکلاتی در قرارداد خرید جنگنده های آمریکایی اف-35 میان لندن و واشنگتن درحال تبدیل شدن به عامل اختلافی بزرگ میان آمریکا و انگلیس است.

براساس این گزارش، انگلیس قراردادی را با آمریکا منعقد کرده است مبنی بر خرید 138 فروند جنگنده اف-35 و هم اکنون که انگلیس اصرار دارد این جنگنده ها از نوع ای باشد(با توان نشست و برخاست متعارف) آمریکا حاضر است تنها نوع بی(اف-۳۵ بی با توان برخاست کوتاه و نشست عمودی ) این جنگنده ها را به بریتانیا عرضه کند.این هواپیما قابلیت فرود بر روی ناوهای هواپیمابر را ندارد و باعث اعتراض شدید نیروی دریایی این کشور شده است.

این تغییر، تعداد "اسکادران" یا نیرو های هوایی را که قادر به انجام عملیات از ناوهای هواپیمابر "ملکه الیزابت" و "شاهزاده ولز" می باشد را کاهش داده و این منجر به تضعیف نیروی هوایی این کشور خواهد شد.

اف۳۵ سه مدل اصلی دارد: اف-۳۵ ای با توان نشست و برخاست متعارف، اف-۳۵ بی با توان برخاست کوتاه و نشست عمودی و اف-۳۵ سی با توان ناونشینی.

مرتبط ها