کد خبر: 294310

وزیر ارشاد: بودجه کشور با ظرفیت فرهنگی همخوانی ندارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تنها ۲.۵ درصد از بودجه کشور به حوزه فرهنگ و هنر تخصیص پیدا می کند، گفت: بودجه کشور با ظرفیت فرهنگ و هنر همخوانی ندارد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از مهر، عباس صالحی شامگاه  پنجشنبه در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به انتخاب شهرستان کاشان به عنوان پایتخت کتاب کشور اظهار داشت: برگزاری نخستین جشنواره بین المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان در راستای اجرایی شدن برنامه های فرهنگی شهرستان کاشان صورت گرفت و نهادهای مختلفی مشارکت داشتند.

وزیر فرهنگ  ارشاد اسلامی با بیان اینکه محوریت موضوعی این جشنواره بین المللی در کاشان آب است، افزود: لازم است موضوع آب و بحران آن از کودکی و نوجوانی باید مورد توجه قرار بگیرد و انتخاب موضوع آب برای جشنواره بین المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان گواه این مطلب است.

صالحی از عقد قرارداد با بیمارستان آیت الله یثربی در راستای ویزیت و درمان رایگان اهالی قلم خبر داد و بیان داشت: این جشنواره بین المللی می تواند سرآغازی برای معرفی کاشان به عنوان مرجع کتب کودک و نوجوان شناخته شود.

وی با بیان اینکه بودجه کشور با ظرفیت فرهنگی کشور همخوانی ندارد، بیان داشت: حدود ۲.۵ درصد از بودجه به فرهنگ و هنر تخصیص پیدا می کند که این موضوع نشان دهنده بودجه محدود در حوزه فرهنگ و هنر است.

مرتبط ها