کد خبر: 295228

آغاز جشنواره کسب‌و‌کار خواجه نصیر Innocup 2019

بخش اصلی جشنواره برگزاری اینوکاپ و مسابقه است که دو محور "طرح های نوآورانه" و "کسب و کار های نوپا" را شامل می شود. در این بخش آثار دریافتی طی فرآیند داوری با شاخص های فنی، مدیریتی و بازار مورد ارزیابی قرار می گیرند. در نهایت سه تیم در قسمت طرح نوآورانه و سه تیم در قسمت کسب و کارهای نوپا به عنوان برترین ها انتخاب شده و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جشنواره نوآوری و کسب و کار خواجه نصیر، فستیوال 3 ماهه ای است که به همت مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه اندازی شده است و بر دو مقوله "نوآوری و کسب و کارهای فناورانه" تاکید دارد. قرارگرفتن دو مفهوم ارزشمند نوآوری و کسب و کار در کنار یکدیگر نشان از رویکرد کارآفرینی این رویداد دارد. در اینوکاپ نوآوری هایی مطرح می شوند که توان خلق ثروت و کسب ارزش افزوده را داشته باشند. جشنواره نوآوری و کسب و کار بستری برای ارائه دستاوردهای فنی و پژوهشی دانشجویان، اساتید، دانش‏ آموختگان دانشگاه‏ ها، کارآفرینان، و صاحبان ایده‏ های کسب و کار است.

این فستیوال در بازه زمانی سه ماهه از 27 آذرماه شروع شده و تا 17 اسفند ماه ادامه دارد.

بخش اصلی جشنواره برگزاری اینوکاپ و مسابقه است که دو محور "طرح های نوآورانه" و "کسب و کار های نوپا" را شامل می شود. در این بخش آثار دریافتی طی فرآیند داوری با شاخص های فنی، مدیریتی و بازار مورد ارزیابی قرار می گیرند. در نهایت سه تیم در قسمت طرح نوآورانه و سه تیم در قسمت کسب و کارهای نوپا به عنوان برترین ها انتخاب شده و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

داوری این مسابقه نیزطی سه مرحله به صورت زیر انجام میگیرد:

داوری مرحله اول: بررسی فنی آثار دریافتی، داوری بر اساس فرم اظهاری و مستندات ارسالی

داوری مرحله دوم: داوری جنبه های مدیریتی و اقتصادی، داوری حضوری در جلسه داوران برای تیم های راه یافته به این مرحله؛

داوری پایانی: داوری با تمرکز بر جذب سرمایه و بازار، رویداد 5 دقیقه و ارائه در آمفی تئاتر توسط 10 تیم برگزیده و انتخاب برترین ها.

پس از مرحله ی دوم داوری برای تیم های برگزیده کارگاه های تخصصی مورد نیاز برای شکل گیری استارت آپ ها و کسب و کارهای نوپا با هدف آموزش و توانمند سازی مخاطبان برگزار خواهد شد و در جهت به وجود آوردن عدالت آموزشی و پیشرفت زیرساخت های آموزشی تمامی کلاس ها به صورت مجازی برگزار می شوند.

خروجی نهایی جشنواره، طرح‏های برتری است که ضمن برخورداری از خدمات حمایتی مرکز رشد دانشگاه و سایر نهادهای حامی، امکان سرمایه‏ گذاری صندوق‏های خطرپذیر و سایر سرمایه ‏گذاران به منظور تجاری شدن طرح و تولید محصول مربوطه را خواهند داشت.

در جهت شبکه سازی طی جشنواره رویداد ها و نمایشگاهی به شرح زیر برگزار میشوند:

رویداد اینوکافه: دورهمی کارآفرینان، مدیران استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان با هدف شبکه سازی و انتقال تجربه؛

نمایشگاه اینونما و اینوتاک: در این نمایشگاه که حول رویداد اینوکافه و رویداد پایانی با مشارکت صاحبان طرح، حامیان، استارت آپ های متقاضی برگزار می شود، با ارائه کانتر به شرکت ها و استارت آپ ها امکان تبلیغ و مذاکره و پنل های جذب سرمایه و ارتباط اعضای اکوسیستم فراهم می شود.

در نهایت پس از مشخص شدن تیم های اول تا سوم جوایزی به آنها اهدا خواهد شد. این جوایز شامل هدایای نقدی، اولویت بخشی و امکان استقرار در مرکز رشد، ارائه خدمات پشتیبانی و تجاری سازی محصول، مشاوره و آماده ‏سازی جذب سرمایه‏ گذاران خطرپذیر برای سه تیم منتخب هر بخش است. همچنین کلیه دوره‏ های آموزشی، رویدادهای مهارت ‏افزا و سایر خدمات مختلف جشنواره و برای شرکت کنندگان در هر دو بخش رایگان است.

هدایای نقدی جشنواره به شرح ذیل می‏باشد:

کسب و کارهای نوپا به ترتیب تیم اول 8 میلیون تومان، تیم دوم 6  میلیون تومان ، تیم سوم 4 میلیون تومان

طرح های نوآورانه به ترتیب تیم اول 5 میلیون تومان ، تیم دوم 4 میلیون تومان ، تیم سوم 3 میلیون تومان

اهدای تندیس و لوح تقدیر به تیم های منتخب و حامیان

مرتبط ها