کد خبر: 298881

هوای لرستان در وضعیت بسیار خطرناک

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان گفت: هوای استان در وضعیت بسیار خطرناک فرا گرفته و آلودگی در شهرستان‌های خرم‌آباد و دوره چگنی به ۱۱ برابر حد مجاز رسیده‌است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، مهرداد فتحی بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در پلدختر با اشاره به آلودگی هوای استان اظهار داشت: با  ورود موجی از ریزگردها به لرستان در حال حاضر وضعیت کیفی هوای برخی شهرهای استان در وضعیت بسیار خطرناک قرار گرفته‌است.

وی افزود: وضعیت کیفی هوای شهرستان‌های خرم‌آباد و دوره چگنی بسیار خطرناک و به 11 برابر حد مجاز رسیده، هم‌چنین آلودگی هوای پلدختر 10برابر حد مجاز و آلودگی در شهرهای بروجرد، دورود و دلفان به سه‌برابر حد مجاز رسیده‌است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان لرستان عنوان کرد: هوای شهرستان‌های خرم‌آباد، دوره چگنی و پلدختر از لحاظ کیفی بسیار خطرناک و  شهرهای بروجرد، دلفان و دورود  ناسالم و بقیه شهرهای استان در حالت نرمال هستند.

وی بیان کرد: امروز سی‌‌وچهارمین روز آلوده در استان لرستان رقم خورده، به بیماران، کودکان و سالمندان توصیه می‌شود از منازل خارج نشوند، مردم با پرهیز از ورزش در هوای آزاد از ماسک استفاده کرده و در این هوای آلوده شیر و لبنیات میل کنند.

مرتبط ها