کد خبر: 298975

نامه بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر به آیت‌الله آملی لاریجانی

جامعه نخبگانی و کارشناسی انقلابی و دلسوز کشور و مردم به طور قطع اذعان می‌کنند که در این شرایط زمانی خاص، پیوستن به لوایح مذکور نه تنها دستاورد اقتصادی و سیاسی خاصی برای نظام و مردم نخواهد داشت بلکه مخاطرات جدی امنیتی برای کشور دربر خواهد داشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن این نامه در ادامه تقدیم می‌شود:

اینک که در آستانه 40 امین سالگرد پیروزی انقلاب ملت بزرگ ایران به رهبری الهی امام خمینی (ره ) به سر می‌بریم، بحث‌ها پیرامون تصویب دو لایحه بسیار مهم از لوایح fatf موسوم به لایحه مبارزه با جرایم سازمان یافته و مبارزه با تامین مالی تروریسم در بالاترین سطوح سیاسی و نخبگانی کشور بالا گرفته است.

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر نیز بنا به رسالت شرعی خود در پاسداری از حقوق و منافع ملی بر اساس مانیفست ابلاغی از سوی حضرت امام (ره)، از سال گذشته به بررسی تخصصی و کارشناسی این موضوع ذیل واحد پژوهشی خود نموده است.

حضرت آیت‌الله ،

همانگونه که حضرتعالی در بالاترین سطوح کارشناسی و تصمیم گیری شاهد ماجرا بوده اید، نیک می دانید که در مقطع حساس کنونی، جامعه غرب و در راس آن امریکا تنها به دنبال تغییر رفتار سیاسی نظام جمهوری اسلامی هستند و مواردی همچون کنوانسیون‌های مطروحه، صرفا بهانه جویی‌های سیاسی آنها در راستای نیل به این اهداف می باشد همانطور که تجربه تلخ شکست برجام موید این ادعاست.

جامعه نخبگانی و کارشناسی انقلابی و دلسوز کشور و مردم به طور قطع اذعان می کنند که در این شرایط زمانی خاص، پیوستن به لوایح مذکور نه تنها دستاورد اقتصادی و سیاسی خاصی برای نظام و مردم نخواهد داشت بلکه مخاطرات جدی امنیتی برای کشور دربر خواهد داشت که در ذیل اختصارا به آنها اشاره می‌شود:

1 – کانال ها و مسیرهای دور زدن تحریم‌ها که در طول سالیان گذشته و با هرینه‌ها و سختی های فراوان بوجود آمده بودند، به کل از بین خواهد رفت و کشور را در دور جدید تحریم ها با مشکل مواجه خواهد کرد.

2- به نوعی یک نظام خود تحریمی در عرصه بانکی ایجاد شده و منابع مالی مجموعه دفاعی و سایر مجموعه‌های امنیتی کشور در معرض خطر و پیگیری قرار گرفته و کشور در جهت یاری محور مقاومت و ملت‌های مظلوم منطقه به مشکل بر خواهد خورد.

3- در صورت تصویب لوایح و بهانه جویی های مجدد نظام سلطه ، آنها مکانیزم قانونی برای اعمال بحران ها و تهدیدهای سیاسی و امنیتی برای کشور در سطح بین الملل را خواهند داشت و تمام توان سیاسی و دیپلماسی کشور درگیر مسایل متعاقب خواهد شد.

شایان ذکر است که حتی تصویب لوایح مذکور با شرط حق تحفظ و انطباق با قانون اساسی کشور کارساز نبوده و در اقدامات متعاقب این کارگروه مالی تاثیری نخواهد داشت و خروج ایران پس از عدم توفیق در این کنواسیون ها با نتایج بدتری همراه خواهد بود.

بنابه موارد مطروحه که گزیده کوچکی از ساعت ها کار کارشناسی است ،جامعه نخبگانی و دانشجویی کشور از حضرتعالی و سایر اعضای مجمع در خواست می کند که در بدو حضور و انتصابتان توسط رهبر فرزانه انقلاب در سمت ریاست مجمع ، در اقدامی انقلابی و در راستای منافع ملی کشور، از هرگونه تصویب لوایح مخالف با منافع و امنیت ملی جلوگیری نمایید.

طبیعی است چنین اقدامات و تصمیمات انقلابی همراهی و حمایت اقشار فرهیخته و دلسوز کشور و عموم ملت فهیم ایران را خواهد داشت.

از درگاه خداوند منان آرزوی موفقیت و توفیق خدمت به ملت بزرگ ایران را برایتان مسالت می نماییم.

مرتبط ها