کد خبر: 300738

دومین دوره مسابقات ACM دانشجویان پیام نور برگزار می‌شود

معاون دانشگاه پیام نور گفت: دومین دوره مسابقات سراسری برنامه نویسی ACM دانشگاه پیام نور به میزبانی دانشگاه پیام نور مرکز مشهد در روزهای ۴ و ۵ اسفند ماه برگزار می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه پیام نور، محمد هادی امین ناجی هدف از برگزاری مسابقات مسابقات سراسری  ACM را هویت بخشی به فعالیت های علمی و شناسایی استعدادهای برنامه نویسی،  ایجاد انگیزه، ساماندهی و حمایت از تیم های برگزیده جهت شرکت در مسابقات جهانی عنوان کرد.

وی ادامه داد: دیگر اهداف برگزاری این مسابقات، کمک به شناسایی، جذب و پرورش استعدادهای مبتکر دانشگاه در زمینه برنامه نویسی، تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه و معرفی آنها به صنعت و ایجاد کار افرینی، تشویق جوانان مستعد و خلاق و گسترش انگیزه و روحیه خودباوری، تولید نرم افزارهای بومی و خودکفایی، و کاربردی کردن دانش کامپیوتر است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور خاطر نشان کرد: دانشگاه پیام نور در حوزه علوم کامپیوتر موفق به برگزاری پنج المپیاد علمی شد اما در حوزه برنامه‌نویسی دانشجویی این دومین مسابقه و رویداد علمی است که در استان خراسان رضوی و به میزبانی مرکز مشهد برگزار می شود.

امین ناجی تصریح کرد: سوالات مسابقه به زبان انگلیسی است حتی زبان برنامه نویسی و استانداردهای مسابقه منطبق بر قوانین مسابقات جهانی است.

وی در خصوص انتخاب داوران گفت: داوران به انتخاب کمیته علمی با توجه به رزومه کاری از بین دانشگاه های مختلف انتخاب خواهند شد.

وی افزود: شرایط ثبت نام به گونه ای است که اعضای تیم حتما باید از یک دانشگاه و نیز دانشجو باشند و سبک سوالات تیم، طوری طراحی شده که مطابق با مسایل روز صنعت و فناوری باشد.