کد خبر: 302701

بنز slk 200؛ خودرویی که کمتر در خیابان‌ها دیده‌اید

اولین نکته‌ای که با نگاه به این خودرو جلب‌توجه می‌کند طراحی خاص بنده این خودرو است. قسمت جلو خودرو کشیده و قسمت پشتی کامل جمع‌وجور است. از طرفی انحنای عجیبی از جلو تا عقب خودرو دیده می‌شود که کمی ظاهر آن را عجیب کرده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: مرسدس بنز کلاس SLK خانواده خودروهای کامپکت و لوکس رودستر خودروساز آلمانی را تشکیل می‌دهد. نسل دوم این کلاس با SLK 200 در سال 2006 وارد ایران شد. SLK 200 یک خودرو 2 سرنشینِ است که با ظاهری جذاب و خاص در تعداد محدود وارد ایران شده و یکی از خاص‌ترین خودروهای موجود در ایران محسوب می‌شود. این خودرو زیبا موتور جلو و دیفرانسیل عقب است. این خودرو به‌نوعی یک کامپکت سبک اسپرت است که با ویژگی‌های خاص خود طرفداران پروپاقرصی در طی این مدت پیداکرده است. زمانی که این خودرو در نمایشگاه خودرو ژنو معرفی شد اولین نکته‌ای که توجه منتقدان را به خود جلب کرد طراحی عجیب خودرو بود که دلیل آن رعایت اصول آئرودینامیک است. فروش مرسدس بنز SLK از 500 هزار دستگاه از ابتدا تا سال 2008 نشان‌دهنده محبوبیت این نسل و این طراحی است. بااینکه این خودرو در بازارهای جهانی عرضه‌شده است اما نوع طراحی خودرو با آب‌وهوای معتدل مدیترانه‌ای اروپا سازگارتر است. در ادامه بیشتر با این خودروی خاص که در ایران نیز حضور دارد بیشتر آشنا خواهیم شد.

مرسدس بنز SLK 200؛ هنر مهندسی
اولین نکته‌ای که با نگاه به این خودرو جلب‌توجه می‌کند طراحی خاص بنده این خودرو است. قسمت جلو خودرو کشیده و قسمت پشتی کامل جمع‌وجور است. از طرفی انحنای عجیبی از جلو تا عقب خودرو دیده می‌شود که کمی ظاهر آن را عجیب کرده است. درواقع نسل اول این خودرو که در دهه 90 معرفی شد دارای طراحی متفاوت‌تری بود که برونو ساکو معروف ارائه داده بود. اما در نسخه جدید مهندسان آلمانی اوج هنر خودرو را نشان دادن و با در اولویت قرار دادن اصول آئرودینامیک به بعض از اصول زیبایی‌شناختی خودرویی خاص خلق کردند. سقف جمع شونده خودرو در حالت بسته نیز ظاهر زیبایی دارد اما زمانی که جمع شود ظاهر خودرو جذاب‌تر از قبل خواهد شد. باز و بسته شدن سقف این خودرو 22 ثانیه زمان خواهد برد که نسبت به نسل قبلی 3 ثانیه سریع‌تر شده است.

درون خودرو طراحی ساده‌تری دارد و نباید انتظار زرق‌وبرق خودروهای امروزی مرسدس بنز را داشته باشید. بااین‌حال استفاده از چرم همچنان حس لوکس بودن را حفظ کرده است. هرچند شاید به اسپرت بودن خودرو توجه بیشتری از لوکس بودن آن شده باشد. سیستم جدید برای جلوگیری از ورود باد مستقیم به خودرو در نظر گرفته‌شده تا سرنشینان جلو چندان دچار مشکل نشوند. برای صندلی‌ها نیز یک گرم‌کن پشت گردن در نظر گرفته‌شده است. در کل می‌توان کیفیت کابین خودرو را نیز قابل‌قبول دانست.

مشخصات فنی مرسدس بنز SLK 200
SLK200 موجود در بازار خریدوفروش مرسدس بنز ایران دارای موتور 1.8 لیتری سوپر شارژر است که حدود 161 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. برای این مدل از یک جعبه‌دنده 6 سرعته دستی و 5 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته‌شده است. ترکیب جعبه‌دنده دستی و موتور این خودرو شتاب زیر 8 ثانیه را برای این خودرو ثبت کرده است. حداکثر سرعت مرسدس بنز SLK 200 239 کیلومتر بر ساعت است و به‌طورکلی می‌توان آن را خودرو سریعی به‌حساب آورد. اندازه و شکل ایرودینامیک خودرو سبب شده که دارای هندلینگ بسیار مناسبی باشد و رانندگی با این خودرو به تفریح لذت بخشی بدل شود. به همین دلیل اگر قصد خرید یک خودرو سریع با ظاهری جذاب را داشت باشید مطمئناً خرید مرسدس بنز SLK 200 انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

قیمت مرسدس بنز SLK 200
مرسدس بنز SLK 200 ایران متعلق به سال‌های 2006 تا 2008 است که در تعدادی محدود وارد ایران شده است. بااینکه نزدیک به 10 سال از حضور این خودرو می‌گذرد اما هم چنان این خودرو می‌تواند انتخاب خوبی برای افرادی باشد که قصد دارد با هزینه کمی صاحب خودرو مرسدس بنز آن‌هم از نوع کروک آن شوند. قیمت مرسدس بنز SLK 200 در حال حاضر بین 250 تا 400 میلیون تومان است که آگهی‌های فروش آن در سایت دیوار قابل‌مشاهده هستند.

منبع : ویرلن

مرتبط ها