کد خبر: 305968

لزوم برخورد قانونی با حاشیه‌سازان و اخلالگران در دانشگاه کردستان

مسئول روابط عمومی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان گفت: بسیاری از برنامه‌هایی که در دانشگاه کردستان برگزار می‌شوند، از کارشکنی جریانات حاضر در بدنه مدیریتی دانشگاه یا تلاش برای حاشیه‌سازی و اخلالگری عناصری خاص در امان نیستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ابوالفضل سوری، مسئول روابط عمومی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: سال‌هاست بسیاری از برنامه‌هایی که در دانشگاه کردستان برگزار می‌شوند یا تهاجمی علیه ارزش‌ها و اصول دینی و فرهنگی هستند یا بعضا نافی هویت ملی و تمامیت ارضی؛ در مواردی نیز که برنامه‌هایی سالم و سازنده در شأن محیط علمی و فرهنگی دانشگاه و در راستای روشنگری برگزار می‌شود، از کارشکنی جریانات حاضر در بدنه مدیریتی دانشگاه یا تلاش برای حاشیه‌سازی و اخلالگری عناصری خاص در امان نیستیم.

سوی افزود: برای مثال در بسیاری از آن دسته برنامه‌های سیاسی که تحت مدیریت اینگونه عناصر برگزار نمی‌شود، افرادی معدود و معین، از فرصتی که برای حضور پشت تریبون در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، هماهنگ و همنوا با گروهک‌های تروریستی، ضدانقلاب و تجزیه‌طلب، برای افترا، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی علیه مقامات و چهره‌های مختلف (اصلاح‌طلب، اصولگرا، بومی، غیربومی) و تطهیر و تبلیغ به نفع گروهک‌های یادشده، استفاده می‌کنند.

مسئول روابط عمومی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان بیان داشت: حتی بعد از ترک تریبون، که معمولا پس از گذشت زمان قابل توجهی بعد از فرصت مقرر رخ می‌دهد، در تالار اقدام به اخلالگری در مراسم و ادامه‌ اقدامات پیشین می‌کنند. این عناصر در موقعیت‌ها و محافل گوناگون، آشکار و نهان، با تبلیغ طوطی وار علیه نظام و هجمه به مبانی انقلاب و همچنین توسط نفرت پراکنی و ترویج مسائل نژادپرستانه، مخاطبین را اغوا و تحریک به کینه ورزی، نفرت پراکنی و اعمال خشونت علیه نظام و افراد و مجموعه‌های هدف گروهک‌ها می‌کنند.

وی ادامه داد: تقریبا همه‌ این موارد در مراسم عمومی سخنرانی و پرسش و پاسخ حجت الاسلام حمید رسایی که توسط جامعه‌ اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان برگزار شد، نیز به وقوع پیوست.

سوری اضافه کرد: جالب اینجاست وقتی که مجریان مراسم با رفتار کریمانه خود قصد برقراری نظم را دارند، این افراد با صراحت و گستاخی تمام، ایران و نظام جمهوری اسلامی را به اعمال خفقان و سلب آزادی متهم می‌کنند و جمهوری اسلامی را نظامی تروریستی نام می‌نهند؛ سپس با خیال آسوده تالار را ترک می‌نمایند تا ماموریت بعدی.

وی گفت: اوج بی حیایی و گستاخی آنجاست که همین عناصر در مراسمات دیگر نیز حاضر می‌شوند، و همان سلسله اقدامات را رقم می‌زنند و مجددا ادعا می‌کنند که همه‌ جوانان کرد در زندان هستند و اعدام می‌شوند و ما نیز امشب اعدام می‌شویم و باز هم با خیال آسوده می‌روند تا ماموریت‌های آشکار بعدی. سپس بعد از اتمام مراسم به عنوان مثال می‌توان از سخنرانی رسایی یاد کرد، به عنوان بازوی جریانات جنایتکار محارب و تجزیه‌طلب، اقدام به تنظیم و تقطیع فیلم‌های ضبط شده و ارسال آن به رابطین یا رسانه‌های وابسته به گروهک‌ها و جریانات ضدانقلاب می‌کنند.

مسئول روابط عمومی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان اظهار کرد: تعجب و تأسف فراوان وقتی ایجاد می‌شود که این عناصر فریب خورده و ملعبه شده و حامیان آشکار و پنهانشان در کسوت‌های گوناگون، با فراغ بال، مستمرا به اقدامات خود ادامه می‌دهند و هیچگونه برخورد قانونی و موثری از جانب هیچکس و هیچ کجا رخ نمی‌دهد. واقعا پاسخ به این سوال، بسی دشوار یا غیرممکن است که در دانشگاه کردستان چه خبر است؟!

وی خاطرنشان کرد: گرچه در ضرورت شناسایی کامل و توبیخ این عناصر شکی نیست، ولی از آن ضروری‌تر شناسایی سرپل‌ها و رابطین، افراد و مجموعه‌های مرتبط در دانشگاه و خارج دانشگاه در هر کسوت و عنوانی است. وقتی که توجه کنیم که عمده‌ی دانشجویان آلوده به این تفکرات و جریانات، بر خلاف عده‌ای که ممکن است رابطه و وابستگی تشکیلاتی داشته باشند، قربانی مدیریت و فضای فکری، فرهنگی و سیاسی حاکم شده بر دانشگاه و فعالیت‌ها و ... هستند، آنگاه ضرورت شناسایی و مجازات افراد و جریاناتی که در کسوت مدیر، مسئول و کارگزار، مناصب نظام را غصب کرده‌اند و، جاهلانه یا خائنانه، در راستای خدمت به دشمنان و خیانت به مردم، نظام و خون شهدا ظرفیت‌های نظام را آشکار یا پنهان به خدمت می‌گیرند، نمایان‌تر می‌شود. البته بعضا شناسایی اینگونه عناصر نیازمند ارزیابی‌ها و کار تحلیلی دقیق و مستمر و استمداد از دانشجویان و نیرو‌های متعهد و سالم مماس بر محیط و مسئولان است.