کد خبر: 307034

افزایش چشمگیر میانگین بارش کرمانشاه

مدیر‌کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: طی 24 ساعت گذشته کنگاور با 112 میلی‌متر بیشترین میزان بارش‌های استان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، محمد خسروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با اشاره به آخرین آمار بارندگی 24 ساعت گذشته استان (از ساعت 7:30 دقیقه روز گذشته تا ساعت 7:30 دقیقه امروز)، اظهار داشت: میزان بارندگی‌ها در شهر کرمانشاه 52 میلی‌متر گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه بیشترین میزان بارندگی سامانه سیل‌آسای حاکم بر جو استان را به‌نام کنگاور به میزان 112 میلی‌متر اعلام کرد و افزود: در کنگاور و سنقر شاهد بارش برف نیز بودیم.

میانگین بارش ایستگاه‌های هواشناسی استان به گفته خسروی، 45 میلی‌متر گزارش شده که سومار با 27 میلی‌متر کمترین میزان بارندگی را داشته است.

وی در خصوص آخرین وضعیت فعالیت این سامانه بارش‌زا حاکم بر جو استان، گفت: فعلا از شدت فعالیت این سامانه در نواحی غربی استان کاسته شده و تا بعدازظهر نیز در کل استان فعالیت کلی آن کاهش خواهد یافت.

وی به فعالیت ضعیف این سامانه طی فردا (سیزدهم فروردین‌ماه) اشاره و بیان کرد: وضعیت آب و هوای فردای استان به صورت بارانی با رگبارهای  پراکنده پیش‌بینی می‌شود که فعالیت آن در نواحی شرقی استان از نمود بیشتری برخوردار است.

مرتبط ها