کد خبر: 307307

تبدیل موبایل افسران پلیس به ردیاب سلاح سرد

محققان انگلیسی یک اسکنر قابل حمل برای رصد چاقو در لباس افراد ابداع کرده اند که در حقیقت شامل موبایل معمولی و یک اپلیکیشن همراه آن است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تلگراف، به زودی موبایل افسران پلیس در انگلیس به یک اسکنر قابل حمل تبدیل می‌شود که چاقوهای مخفی شده در لباس‌های افراد مظنون را می‌یابد.

برای این منظور محققان دانشگاه Loughborough با ۱۰۰ هزار پوند بودجه دولتی فناوری مورد نیاز را ابداع کرده‌اند. آنها معتقدند افسران پلیس می‌توانند این فناوری که در حقیقت یک موبایل عادی همراه اپلیکیشن مخصوص است را برای رصد چاقو حتی در لباس‌های ضخیم استفاده کنند.

آزمایش‌ها نشان می‌دهد این فناوری می‌تواند از فاصله ۶ متری لباس افراد مظنون را بررسی کند. این فناوری با استفاده از امواج الکترومغناطیس اشیای پنهان در لباس را رصد و در مرحله بعد یک الگوریتم رایانشی ماهیت شیء را بررسی می‌کند و نشان می‌دهد شیء مذکور یک چاقو، شیء تیز یا نوع دیگری از اسلحه است یا خیر.

این یکی از ۶ پروژه Defence Science and Technology Laboratory است که قصد دارد با بودجه ۴۶۰ هزار پوندی فناوری‌هایی برای شناسایی افراد حامل چاقو در اماکن پر جمعیت بسازد.

مرتبط ها