کد خبر: 307922

مشاوره روانی دانشجویان آسیب دیده سیل آغاز شد

رئیس مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: بر اساس گزارش برخی مراکز مشاوره، دانشجویانی که خود یا خانواده آنها در حادثه اخیر سیل آسیب دیده اند، شناسایی شده و مورد حمایت روانی و اجتماعی قرار می گیرند ، روندی که تا مدت ها ادامه پیدا می کند .

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، منصوره سادات صادقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه ایرنا، اظهار کرد: در پی وقوع سیل در برخی استان های کشور، مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان به منظور التیام آلام و رفع نگرانی های دانشجویان این مناطق، نامه ای برای مراکز مشاوره و بهداشت دانشگاه ها ارسال کرده است.

وی در مورد جزئیات این نامه، گفت: در این نامه از مراکز یاد شده خواسته شده ضمن همکاری با سایر نهادها، به دانشجویان و خانواده آنها کمک های تخصصی ارائه دهند.

رئیس مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان، خاطرنشان کرد: سال گذشته دوره ای برای کارشناسان مراکز مشاوره در زمینه حوادث و بلایا برگزار شد و کمک های مراکز مشاوره دانشگاه ها در مناطق سیل بر اساس همین دوره ها به دانشجویان ارائه می شود.

صادقی، افزود: علاوه بر این، مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان جلساتی با سازمان نظام روانشناسی، سازمان بهزیستی و هلال احمر مناطق سیل زده برگزار کرد تا گروه های مداخله در بحران و متخصص حوزه روانشناسی اعزام شوند.

مرتبط ها