کد خبر: 309680

علل وقوع سیل در دانشگاه آزاد خرم آباد بررسی شد

اولین جلسه طرح بررسی علل وقوع سیل فروردین ۹۸ و آسیب‌های آن با همکاری دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان لرستان در دانشگاه آزاد خرم آباد برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خرم آباد، اولین جلسه طرح بررسی علل وقوع سیل در فروردین ۱۳۹۸ و آسیب‌های آن با همکاری دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان به میزبانی دانشگاه آزاداسلامی واحد خرم آباد برگزارشد.

رئیس دانشگاه آزاداسلامی استان لرستان ضمن ارائه  گزارشی از اقدامات دانشگاه آزاداسلامی در خصوص سیل فروردین ۱۳۹۸ در استان لرستان در خصوص لزوم تشکیل این جلسه گفت: پیرو دستور ریاست دانشگاه درخصوص طرح پایش و بررسی سیل لرستان، دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان متولی این امر شده و مقرر شد این طرح را با همکاری دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌های لرستان عملیاتی کند.

بهاروند افزود: لازم است تمام دستگاه‌هایی  که در این طرح مشارکت دارند قبل ازهر چیز تصاویر و مستندات خود در خصوص آسیب‌های  سیل را قبل از بازسازی و مرمت ثبت و نگهداری نمایند  و برآورد دقیقی از خسارات ناشی از آن ارائه دهند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه سازمان مرکزی دانشگاه منابع مالی این طرح را تقبل کرده، لازم است این فرصت را غنیمت شمرده و با بهره گیری از این طرح پژوهشی اقدامات پیش گیرانه وعلمی در خصوص سیل‌های آینده را به عمل آوریم.

در ادامه این جلسه حاضرین به بیان بررسی‌ها و نظرات خود در خصوص دیگر چالش‌های ناشی از سیل از جمله لغزش زمین، تخریب جنگل‌ها و مراتع، نبود مخازن و سد جهت نگهداری روان آب‌ها و عدم رعایت استاندارد‌ها در ساخت و ساز‌های حواشی رودخانه‌ها پرداختند.