کد خبر: 310073

غلامی در همایش آینده جهان اسلام:

آمادگی برای انتقال تجربیات علمی در قالب پارک‌های علم و فناوری وجود دارد

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: آمادگی لازم در چارچوب قوانین مصور ایران برای مطالعات آینده پژوهی و علمی و همچنین برای انتقال تجربیات علمی در قالب پارک‌های علم و فناوری وجود دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، منصور غلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در همایش بین المللی جهان اسلام در افق ۱۴۱۴ که در دانشگاه تهران درحال برگزاری است، اظهار کرد: آینده جهان اسلام و توجه به آنچه که باید تا ۱۴۱۴ محقق شود، نیاز به نگاه منطقی دارد.

غلامی ادامه داد: توسعه جهان اسلام به اهمیت داشته ها و بایدها توجه دارد و آنچه که مهم است توجه به جمعیت قابل توجه کشورهای اسلامی است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به نگاه اسلامی به تعلیم و تربیت گفت: توجه به نسل جوان در فرهنگ اسلامی اهمیت بسیاری دارد؛ با این وجود سرمایه انسانی خوبی در کنار ظرفیت ها و توانمندی‌های جوانان وجود دارد.

وی افزود: در کنار ظرفیت خوب انسانی منابع طبیعی و پراکندگی جمعیت خوبی در کشورهای اسلامی وجود دارد و مهاجران کشورهای اسلامی توانمندی علمی را با خود دارند.

غلامی درباره ظرفیت علمی ایران اظهارکرد: در حوزه علوم، تحقیقات و فناوری دستاوردهای خوبی کسب کرده ایم و ایران کارهای علمی شناخته شده ای انجام داده است و نیروی انسانی ما ظرفیت توسعه یافتگی خوبی داشته است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه برای توسعه همه جانبه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی به نیروی انسانی جوان احتیاج داریم و نگاه اسلام نیز به انسان با کرامت است و می‌گوید تمام انسان ها با یکدیگر مساوی هستند، افزود: توسعه علمی کشورها باید برای تمام مردم باشد و هدف ما هم به اشتراک گذاشتن دستاوردهای علمی با تمام کشورهای اسلامی و ارائه خدمات پژوهشی به آنها است و این در برنامه ما قرار دارد.

وی درباره دانشگاه D8 بیان کرد: همکاری ما با کشورهای D8 منجر به تاسیس دانشگاهی شده است که البته شعبات واحدهای علمی تاسیس شده اند و ما از آنها حمایت می‌کنیم.

غلامی افزود: آمادگی لازم در چار چوب قوانین مصور ایران برای مطالعات آینده پژوهی و علمی وجود دارد؛ البته آمادگی کامل نیز برای انتقال تجربیات علمی در قالب پارک های علم و فناوری وجود دارد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری یادآوری کرد: توسعه پایدار در حوزه اقتصادی، سیاسی و زیست محیطی بر یافته های علمی و دانشجویان و اساتید کشور استوار است و حتما در مسیر پیش رو محور اصلی ما توسعه همکاری های علنی بین کشورهای مسلمان است.

مرتبط ها