کد خبر: 3149

رئیس جدید جهاد دانشگاهی؟!

بعد از تصدی وزارت آموزش و پرورش، مسوولیت‏‏های مختلفی به علی‏احمدی پیشنهاد شد لیکن وی تمایل به مسوولیت‏های علمی- پژوهشی داشت که در نهایت ریاست جهاد دانشگاهی را پذیرفته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از ثانیه‏نیوز، وزیر سابق آموزش و پرورش به جهاد دانشگاهی می‏رود.

علی‏رضاعلی‏احمدی وزیر سابق آموزش و پرورش به جهاد دانشگاهی می‏رود.

 بعد از تصدی وزارت آموزش و پرورش، مسوولیت‏‏های مختلفی به علی‏احمدی پیشنهاد شد لیکن وی تمایل به مسوولیت‏های علمی- پژوهشی داشت که در نهایت ریاست جهاد دانشگاهی را پذیرفته است.

پیش از این حمید رضا طیبی ریاست جهاد دانشگاهی را عهده‏ دار بود.

انتخاب رئیس جهاد دانشگاهی، بنا به پیشنهاد هیأت امناء و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی است که متشکل از1- رئیس جهاد دانشگاهی ( رئیس هیأت امناء )، 2- وزیر علوم ، تحقیقات ، و فنآری یا نماینده وی، 3- وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی یا نماینده وی، 4- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور یا نماینده ، 5- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، 6- رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها یا یکی از اعضای شورای نمایندگان مقام معظم رهبری در دانشگاهها به انتخاب آن شورا، 7- سه نفر شخصیتهای علمی ، فرهنگی و اجتماعی یا اعضای هیأت علمی جهاد دانشگاهی به پیشنهاد رئیس جهاد دانشگاهی و بر اساس ماده 2 اصلاحی قانون تشکیل هیأتهای امنای دانشگاههااحکام اعضای هیأت امناء از سوی رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی و به مدت چهار سال صادر خواهد شد.

در پی فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی قدس سره در تاریخ 23/3/59 مبنی بر تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی ، ستاد مزبور در جلسه مورخ 16/5/59 به منظور تحقق بخشیدن به اهداف انقلاب فرهنگی ، جهاد دانشگاهی را به عنوان یک نهاد انقلابی و برخاسته از انقلاب فرهنگی تأسیس کرد . پس از تبدیل ستاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی ، اساسنامه این نهاد در تاریخ 11/5/65 مورد تجدید نظر قرار گرفت و با حذف وظیفه مشارکت در مدیریت اداره دانشگاهها و تأکید بر انجام فعالیتهای فرهنگی و تحقیقاتی به منظور اسلامی شدن دانشگاهها به تصویب رسید .

بار دیگر شورای عالی انقلاب فرهنگی با عنایت به شرایط جدید دانشگاهها در تاریخ 22/8/69 مصوبه ای را به تصویب رساند که در آن جهاد دانشگاهی به عنوان پلی میان دانشگاه و بخش صنعتی ، خدماتی کشور معرفی و در این مصوبه دو وظیفه عمده انجام تحقیقات علمی و فعالیت های فرهنگی همچنان بعهده این نهاد می باشد.