کد خبر: 316706

ایجاد ۳۰۰ خوابگاه رهنی برای دانشجویان دانشگاه دولتی محلات

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی از موافقت رئیس صندوق رفاه دانشجویی با تامین بیش از ۳۰۰ خوابگاه رهنی برای دانشجویان دانشگاه دولتی محلات خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حجت الاسلام علیرضا سلیمی با اشاره به ثبت سوژه «مشکلات خوابگاه های دانشگاه دولتی محلات را حل کنید» در سامانه فارس من اظهار کرد: در سال گذشته بودجه دانشگاه دولتی حدود 110 میلیارد ریال تصویب شد، این در حالی است که سال 96 بودجه کل شهرستان 80 میلیارد ریال بود که کمتر از 40 درصد آن تحقق یافت.

وی تصریح کرد: بودجه این دانشگاه سال 97 نسبت به 96 حدود 130 درصد افزایش یافت و هیچ دانشگاهی در کشور این میزان رشد بودجه را نداشت. 

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس بیان کرد: به منظور حل مشکلات دانشگاه دیداری با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون آموزشی وزیر علوم داشتیم که در این دیدار افزایش رشته های تکمیلی دانشگاه های آزاد و پیام نور دلیجان و محلات، کمک ۳ میلیارد ریالی برای کف پوش سالن ورزشی دانشگاه پیام نور دلیجان و کمک ۵ میلیارد ریالی برای تجهیز آزمایشگاه دانشگاه دولتی  به تصویب رسید، همچنین در نشست با رئیس صندوق رفاه دانشجویی تاسیس و راه اندازی صندوق خیریه دانشجویی با سرمایه اولیه، تامین بیش از ۳۰۰ خوابگاه رهنی برای دانشجویان این دانشگاه و   احداث خوابگاه دانشجویی با کمک صندوق رفاه دانشجویی مورد موافقت قرار گرفت.

سلیمی گفت: مشکلی که هم اکنون دانشگاه دارد این است که مسیر دانشگاه دولتی مناسب نیست و رسانه های شهر باید به این دانشگاه کمک کنند تا مشکل مسیر آن با پیگیری مسئولین امر رفع شود، جاده دانشگاه دولتی وضعیت خوبی ندارد و بسیار خطرناک است و باید به آن رسیدگی کنند. 

وی تصریح کرد: مشکل خوابگاه را با جدیت از طریق کمیسیون آموزش مجلس پیگیری خواهم کرد.