کد خبر: 317788

احتمال تجدیدنظر ترامپ در تحریم های هواوی

همزمان با برگزاری اجلاس سران بیست خبرهایی در مورد احتمال تجدیدنظر ترامپ در تحریم های وضع شده این کشور بر ضد شرکت هواوی شنیده می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از زددی نت، بر اساس برآوردهای انجام شده تحریم های هواوی و اعمال محدودیت هایی در زمینه همکاری این شرکت با گوگل، ای آر ام و غیره باعث خسارت 30 میلیارد دلاری به شرکت چینی شده و حالا گفته می شود مذاکره مجدد تجاری چین و آمریکا همزمان با برگزاری اجلاس سران 20 در ژاپن می تواند به حل این مشکل منجر شود.

ترامپ تایید کرده در حال انجام بررسی هایی است تا فروش تجهیزات هواوی در آمریکا به شرطی که به امنیت ملی این کشور آسیبی نزنند، ممکن شود. با توجه به حساسیت دولت ترامپ در مورد فروش تجهیزات نسل پنجم هواوی در آمریکا بعید به نظر می رسد که توافق دو طرف به حل این مشکل منجر شود.

علاوه بر این هنوز مشخص نیست آیا این توافق منجر به بازگشت نسخه های جدید اندروید به گوشی های تولیدی هواوی می شود یا خیر. با توجه به عدم اعتماد هواوی به شرکت های فناوری آمریکایی بعید است این شرکت چینی از توسعه سیستم عامل اختصاصی خود که با اپلیکیشن های اندرویدی سازگاری دارد، دست بردارد.

مرتبط ها