کد خبر: 319580

حملات بی سابقه به روترهای اینترنت در برزیل

در یک سال اخیر کاربران اینترنت در برزیل شاهد نوع جدیدی از حملات به روترهای اینترنت بوده اند که تا به حال در هیچ یک از نقاط جهان مشاهده نشده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از زددی نت، در یک سال اخیر کاربران اینترنت در برزیل شاهد نوع جدیدی از حملات به روترهای اینترنت بوده اند که تا به حال در هیچ یک از نقاط جهان مشاهده نشده است. حملات یادشده به گونه ای طرح ریزی شده که برای کاربران عادی و مصرف کننده اینترنت قابل درک و مشاهده نبوده ولی پیامدهای آن بسیار خطرناک و تکان دهنده است.

حملات یادشده باعث می شود که کاربران اینترنت هک شده و اطلاعات حساس مالی و اعتباری آنها به دست هکرها بیفتد. این حملات باعث خسارات مالی گسترده ای در برزیل شده و این در حالی است که خسارت دیدگان از منشا حملات مذکور آگاه نشده اند.

متخصصان امنیتی هشدار می دهند این نوع حملات جدید به روترهای اینترنتی باید زنگ های خطر را برای شرکت های سرویس دهنده اینترنت و نیز کاربران به صدا درآورد و ضروری است مراقبت های جدیدی برای متوقف کردن هکرهایی که از طریق دستکاری روترها اطلاعات کاربران را سرقت می کنند، به عمل آید.

حمله به روترهای اینترنتی با هدف تغییر دی ان ای سایت ها و سرقت اطلاعات مالی کاربران از تابستان سال گذشته میلادی اغاز شده و شرکت های امنیتی رادویر و نت لب آن را تایید کرده اند. تعداد روترهای آلوده شده از این طریق در برزیل بیش از صدهزار دستگاه تخمین زده می شود. از این طریق برای نفوذ به سایت های بانکداری الکترونیک نیز تلاش شده است.

مرتبط ها