کد خبر: 320117

دانشگاه‌ها باید بودجه دریافتی را مدیریت کنند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به افزایش هزینه‌ها، دستمزد‌ها و تورمی که وجود دارد، گفت: دانشگاه‌ها باید بودجه را مدیریت کنند که بتوانند از پس هزینه‌ها برآیند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  با اشاره به کمبود بودجه دانشگاه‌ها گفت: بودجه دانشگاه‌ها به صورت مستقل در سازمان برنامه و بودجه تنظیم و پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی به حساب دانشگاه‌ها واریز می‌شود و به لحاظ وابستگی به وزارت علوم ارتباط خاصی وجود ندارد.

وی افزود: اگر وزارت علوم منابعی بتواند تامین کند به دانشگاه‌ها تزریق می‌کند.

غلامی اضافه کرد: امیدواریم مدیریت بودجه دانشگاه‌ها با توجه به مشکلات مالی و تورمی که وجود دارد به گونه‌ای باشد که بتوانند از پس هزینه‌های دانشگاه بربیایند و همین که ما بتوانیم کمکی به دانشگاه‌ها داشته باشیم.

وزیر علوم ادامه داد: سال گذشته وزارت علوم بخشی از بودجه‌های دانشجویی را تامین کرد و تلاش مان این است که امسال هم از سازمان برنامه و بودجه منبع مالی دریافت کنیم و به دانشگاه‌ها کمک کنیم.

غلامی ادامه داد: شرایط فعلی جامعه به گونه‌ای است که افزایش هزینه‌ها به صورت طبیعی است، دستمزد‌ها نیز افزایش پیدا کرد.

وزیر علوم در خصوص واریز کمک هزینه به دانشگاه‌ها گفت: در تلاش هستیم این مبلغ را از سازمان برنامه و بودجه دریافت کنیم و تا قبل از آغاز سال تحصیلی به حساب دانشگاه‌ها واریز شود. سال گذشته نیز این مبلغ از سازمان برنامه و بودجه به دانشگاه‌ها داده شد.

مرتبط ها