کد خبر: 321486

واکنش آمریکا به آزمایش موشکی جدید کره شمالی

بعد از آنکه دولت‌های ژاپن و کره جنوبی از انجام آزمایش موشکی جدید توسط کره شمالی خبر دادند، دولت آمریکا از پیونگ‌یانگ خواست از انجام «اقدامات تحریک‌آمیز» بیشتر خودداری کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، بعد از آنکه دولت‌های ژاپن و کره جنوبی از انجام آزمایش موشکی جدید توسط کره شمالی خبر دادند، دولت آمریکا از پیونگ‌یانگ خواست از انجام «اقدامات تحریک‌آمیز» بیشتر خودداری کند.

«مورگان اورتاگوس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری پنجشنبه شب (به وقت تهران) گفت: «ما می‌خواهیم با کره شمالی تعامل دیپلماتیک داشته باشیم.»

وی در پاسخ به سوالی درباره آزمایش موشکی کره شمالی گفت اضافه کرد: «می‌خواهیم اقدامات تحریک‌آمیز بیشتری انجام نشود. این دولت به تعامل دیپلماتیک با کره شمالی متعهد است و ما امیدواریم که این مذاکرات به پیش بروند.»

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی بامداد پنجشنبه اعلام کرد کره شمالی اقدام به شلیک دو پرتابه نامشخص کرده است. ژاپن ساعتی بعد اعلام کرد این پرتابه‌ها، موشک‌های بالیستیک کوتاه‌برد بوده‌اند.

آزمایش موشکی کره شمالی در حالی انجام گرفته است که مقامات این کشور پیش از این در خصوص برگزاری رزمایش ماه آینده میلادی کره جنوبی و آمریکا هشدار داده بودند.

اواخر تیرماه، کره شمالی اعلام کرد که احتمال دارد به دلیل رزمایش‌های ماه آینده واشنگتن-سئول، حتی در خصوص آزمایش اتمی خود نیز که بنا به دلایلی کاهش پیدا کرده بود، تجدیدنظر کند.

با اینحال، مقامات کره جنوبی و آمریکا بدون توجه به این هشدارها از احتمال برگزاری رزمایش خود در ماه آینده خبر دادند و ادعا کردند که این رزمایش بر مذاکرات آتی با کره شمالی تأثیری نخواهد گذاشت.

گزارش‌ها حاکی از آن است که سه دیدار «دونالد ترامپ» و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در سنگاپور (۲۲ خرداد ۱۳۹۷)، ویتنام (۹ اسفند ۱۳۹۷) و منطقه غیرنظامی دو کره (۹ تیر ۱۳۹۸) نتوانسته اختلافات پیونگ یانگ و واشنگتن برای پیش بردن مذاکرات خلع سلاح اتمی کره شمالی را رفع کند.

مرتبط ها