کد خبر: 321666

نتیجه جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو درباره پذیرش پزشکی

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نتیجه جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو درباره پذیرش پزشکی را اعلام کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، دکتر ابراهیم خدایی گفت: دو دستور عمده در جلسه شورای سنجش و پذیرش بود که جلسه در دفتر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور اعضای شورا برگزار شد.

وی افزود: دستور اول مربوط به پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی بود و بررسی کامل کارشناسی به شورا گزارش شد و مقرر شد نظارت شورا از منظر ضوابط و قوانین، پذیرش و کل فرآیند بیشتر شود و به دانشگاه آزاد ابلاغ شود تا ضوابط را رعایت کند تا این دانشگاه اشکالات سال گذشته را برطرف کند.

رئیس سازمان سنجش یادآور شد: درباره مدل پذیرش دانشگاه آزاد تصمیم گیری برای سال ۹۸ انجام نشد و با توجه به فرصت کمی که وجود دارد مقرر شد تنها سیستم های نظارتی تقویت شوند و در واقع پذیرش همچنان از سوی دانشگاه آزاد انجام گیرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره اختصاص سهمیه به داوطلبان مناطق سیل زده، آیین نامه اجرایی آن به امضای وزرای علوم و بهداشت رسید تا بر اساس همان قانون و جزئیات اجرایی آن در دفترچه شماره ۲ کنکور ۹۸ با نظارت وزارتین علوم و بهداشت و سازمان سنجش اجرا شود.

سال گذشته پس از برگزاری آزمون سراسری و اتمام فرآیند انتخاب رشته در اعلام پذیرش دانشجویان گروه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مشکلاتی بوجود آمد و با وجود اعلام اسامی پذیرفته شدگان، اعلام شد که مشکل سیستمی بوجود آمده و به دلیل نقص فنی و خطای انسانی، پذیرش برخی از افراد در این رشته ها لغو شد.

شورای سنجش و پذیرش دانشجو به منظور بررسی فرآیندهای پذیرش در کنکور سراسری ۹۸ تشکیل جلسه داد و به طور ویژه به موضوع نحوه پذیرش دانشجوی گروه علوم پزشکی در دانشگاه آزاد پرداخت.

دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت پیش از به خبرنگار مهر گفته بود: تمام تلاش این است که مسائلی که سال گذشته در سنجش دانشجویان پزشکی در دانشگاه آزاد رخ داد امسال بوجود نیاید و از همین رو شورای سنجش و پذیرش تشکیل جلسه می دهد و درباره پذیرش دانشجو در این دانشگاه تصمیم گیری می شود.

مرتبط ها