کد خبر: 321998

آئین‌نامه مدیریت دانشگاه‌ها با رای اساتید تغییر می‌کند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از ارسال پیشنهادات برخی از دانشگاه ها برای به روز رسانی آیین نامه جامع مدیریت دانشگاه ها خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، منصور کبگانیان با اشاره به آیین نامه جامع مدیریت دانشگاه ها گفت: این آیین نامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است و هر نوع به روز رسانی آن باید در  شورا صورت گیرد.

وی ادامه داد: دانشگاه های مختلف یک سری پیشنهادات برای اصلاح آیین نامه جامع مدیریت دانشگاه ها مطرح کرده اند و اینکه چه زمانی اصلاح و به روزرسانی این آیین نامه در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گیرد هنوز مشخص نیست.

عضو شورای انقلاب فرهنگی یادآور شد: بر روی تمام پیشنهادهایی که ارائه می شود کار کارشناسی انجام می شود.

وی ادامه داد: برخی دانشگاه ها تغییراتی برای اعمال در آیین نامه مذکور پیشنهاد کرده اند اما چون متنوع بوده نمی توان گفت که براساس این پیشنهاد ها بند خاصی به آیین نامه اضافه می شود باید کار کارشناسی شده و سپس در دستور کار شورا قرار گیرد.

حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها نیز درباره آیین نامه جامع مدیریت دانشگاه ها گفت: ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای اصلاح آئین‌نامه مدیریت دانشگاه سعی داریم از پیشنهادات و نظرات رؤسای دانشگاه‌ها و اساتید استفاده کنیم تا در مسیر اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها گام برداریم.

وی افزود: ضعفی که این اسناد و برخی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد موضوع پیگیری کیفیت اجرا در گروه‌های هدف و نظارت بر آنهاست که باید برطرف و اصلاح شود. در شورای اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها مسائل به‌صورت تخصصی مطرح شده و راهبرد و مصوبات این سند نیز باید به‌صورت پایش‌شده عملیاتی شود.

مرتبط ها