کد خبر: 322246

پیگیری وضعیت توسعه خوابگاه‌های دانشگاه کوثر بجنورد

مدیرکل دفتر برنامه ریزی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: در بحث توسعه خوابگاه‌های دانشگاه کوثر با دفتر رئیس جمهور مکاتبه‌ای داشتیم و پیگیری‌های خود را ادامه می‌دهیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بهناز موحدی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، گفت: موضوعات فرهنگی نباید مانع ادامه تحصیل دختران ما در آموزش عالی بشود؛ با توسعه خوابگاه‌ها و زیرساخت‌های اداری دانشگاه کوثر، به عنوان تنها دانشگاه تک جنسیتی استان ما شاهد این خواهیم بود که یکی از شکاف‌های جنسیتی موجود در خراسان شمالی کم شود، زیرا در این استان میزان دخترانی که تحصیلات تکمیلی ندارند، بیش از میانگین کشور است.

موحدی ادامه داد: زیرساخت‌های اداری و خوابگاه‌های دانشگاه کوثر به عنوان تنها دانشگاه تک جنسیتی خراسان شمالی پیگیری خواهد شد تا فرصت بیشتری برای دختران در راستای ادامه تحصیل به وجود بیاید.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: به همین علت در بحث  توسعه خوابگاه‌های دانشگاه کوثر با دفتر رئیس جمهور مکاتبه‌ای داشتیم و خانم ابتکار و آقای واعظی در این خصوص صحبت داشته اند و پیگیری‌های خود را ادامه می‌دهیم؛ اما دفتر رئیس جمهور و دفتر برنامه و بودجه باید منابع را مشخص کنند؛ البته هنوز مبلغی مشخص نشده است و باید اقتضائات خاص کشور از نظر اقتصادی را در نظر گرفت.

وی در پایان گفت: این خواسته خود را به ماده ۱۰۱ برنامه ششم مستند کرده ایم که در موضوع عدالت جنسیتی است، زیرا باید فرصت برای دختران استان فراهم شود تا بتوانند در مقاطع تحصیلی بالاتر ادامه تحصیل داده و از آموزش عالی بهره‌مند شوند.