کد خبر: 322514

گلایه محقق ایرانی از عدم حمایت‌ مسؤولان

محقق ایرانی گفت: آجرهای سفالی مقاوم در برابر زلزله را تولید کردیم که در صورت حمایت می‌تواند نیاز صنعت ساختمان‌سازی کشور را تامین کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، مهدی رنجبر محقق ایرانی با اشاره به زلزله‌خیز بودن ایران گفت: به‌کارگیری مصالح مقاوم در ساختمان‌سازی در کشور ما از اهمیت بسیاری برخوردار است، از همین رو آجرهای سفالی مقاوم در برابر زلزله را تولید کردیم که در صورت حمایت می‌تواند نیاز صنعت ساختمان‌سازی کشور را تامین کند.

وی افزود: ابعاد و شکل آجرهای ما با آجرهای معمولی متفاوت است، ابعاد آجرهای معمولی 5 سانتی‌متری است در حالیکه ابعاد آجرهای تولیدی ما 7 سانتی متر در 10 سانتی‌متر است و ارتفاع آجرهای تولیدی ما نیز بیشتر است که سرعت ساختمان‌سازی را افزایش می‌دهد.

رنجبر ادامه داد: با وجود تمام مزیت‌هایی که آجرهای ضد زلزله دارد، هزینه تهیه آن نیز برای مصرف کننده کمتر است.

به گفته این محقق ایرانی، چسبندگی آجرهای موجود در بازار به وسیله ملات است که هیچ گونه مقاومتی در برابر زلزله ندارد، اما آجرهای محصول ما این قابلیت جفت شدن روی یکدیگر را دارد و در هیچ شرایطی در مقابل زلزله تکان نمی‌خورد.

گلایه از مسؤولان به دلیل عدم حمایت
وی در ادامه با گلایه از مسؤولان گفت: در حالیکه طرح تولیدی ما نیاز جامعه است و می‌تواند به صنعت ساختمان‌سازی کمک کند، با مسؤولان در تمام سطوح مکاتبه داشته‌ام اما پاسخی دریافت نکردم و بودجه زیادی از زندگی شخصی خودم هزینه کردم اما بودجه شخصی من برای تجاری‌سازی یک طرح در این سطح کافی نیست.

رنجبر افزود: در سال‌های دفاع مقدس وقتی خانه‌های کاه‌گلی غیرمقاوم را می‌دیدم، متأثر می‌شدم و دوست داشتم کاری انجام دهم که مردم ساکن در این خانه‌ها از لرزه، زلزله و پس‌لرزه‌ هراسان نباشند، تمام تلاشم را کردم تا اینکه این آجرها را تولید کردم اما حالا برای تولید انبوه آن با مشکل رو به رو هستم.

مرتبط ها