کد خبر: 323068

امسال حدود ۲۰ هزار فارغ‌التحصیل به آموزش‌و‌پرورش تحویل می‌دهیم

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: امسال مهرماه دانشگاه فرهنگیان ۲۰ هزار فارغ‌التحصیل تحویل جامعه آموزش و پرورش خواهد داد و پیش‌بینی برای سال بعد ۳۷ هزار فارغ‌التحصیل است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره جذب دانشجو معلمان در سال تحصیلی جدید گفت: مهرماه امسال در آستانه جذب ۴۵ هزار دانشجو معلم هستیم و در حال حاضر حرکت ما به سمت کیفیت شروع شده است.

وی افزود: از جمله اقداماتی که برای افزایش کیفیت انجام شده است، تجهیز بالای ۴۰ آزمایشگاه شیمی و فیزیک در دانشگاه فرهنگیان است که در واقع یکی از نقاط ضعف این دانشگاه محسوب می‌شد.

رییس دانشگاه فرهنگیان گفت: نگاه ما به تربیت معلم نگاهی استعلایی هست و به دنبال تربیت معلم قیمتی هستیم. برای تربیت معلم قیمتی باید خرج کرد و سعی ما این است که کیفیت و حرکت همزمان باهم به بالندگی برسد.

وی ادامه داد: امسال ۲۵ ردیف پیوسته و بالای ۲۰ هزار ردیف ناپیوسته خواهیم داشت. بالغ بر دوهزار نفر رتبه برتر تا کنون دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کرده اند و یقینا افرادی که این رانشگاه را انتخاب کرده اند به آن اشتیاق داشته اند.

خنیفر گفت: امروز این ندا را به دانشجو معلمان می‌دهیم که این دانشگاه رو به رشد است و درصورت انتخاب این دانشگاه استخدام رسمی را خواهند داشت. اگر دانشجویان پسر این دانشگاه را انتخاب کنند سربازی ندارند به جز آموزشی و دوره‌ای که در دانشگاه درس می‌خوانند جزو سابقه کاری آن‌ها محسوب خواهد شد. دانشگاه فرهنگیان یک مولود ۷-۸ ساله است از این جهت که به نظام دانشگاهی پیوسته، ولی تربیت معلم بالغ بر دویست سال در ایران سابقه دارد.

وی تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم تا کیفیت و تجهیزات را تامین کنیم. البته با شرایط اقتصادی و تحریم‌ها و ... هرکاری دشوار است و از این جهت با وجود این شرایط معلم شدن بسیار مهم است. امسال مهرماه دانشگاه فرهنگیان ۲۰ هزار فارغ التحصیل تحویل جامعه آموزش و پرورش خواهد داد و پیش بینی برای سال بعد ۳۷ هزار فارغ التحصیل است این‌ها درحالی است که نیاز کشور ما ۷۸ هزار معلم می‌باشد.

مرتبط ها