کد خبر: 326265

توجه به آموزش های مهارتی توسعه و رشد اقتصادی به همراه دارد

صالحی عمران با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای جزء معدود دانشگاه‌هایی است که اختیار مستقل برنامه‌ریزی آموزشی و درسی را دارد، گفت: هفته گذشته ۴۱ سرفصل جدید و برنامه درسی کاردانی پیوسته مورد تصویب قرار گرفت که از سال تحصیلی جدید ارائه می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از اداره کل روابط عمومی، «ابراهیم صالحی عمران» عصر امروز(شنبه، 9 شهریور) در مراسم افتتاح همزمان 34 پروژه عمرانی دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای کشور در بندرانزلی، اظهار کرد: یکی از اصلی ترین تعاریف کیفیت آموزشی، بحث اقتصاد آموزش عالی است.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور افزود: یکی از اصلی‌ترین آموزش‌هایی که می‌تواند، آموزش عالی را به توسعه و رشد اقتصادی ارتباط  دهد و نزدیک کند، توجه به آموزش های عالی مهارتی است.

وی با اشاره به اینکه آموزش عالی مهارتی می‌تواند معنای جدیدی از کیفیت آموزش عالی را ارائه کند، تاکید کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای بر اساس سیاست کلان آموزش عالی، هم اهداف کمی آموزش‌های مهارتی و هم اهداف کیفی آموزش‌های عالی را مد نظر قرار می‌دهد.

صالحی عمران با بیان اینکه توجه به اهداف کیفی آموزش‌های مهارتی برای ما مهم‌تر است، افزود: دوست نداریم دانشگاه فنی و حرفه‌ای هم دچار چالش‌های بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های دیگر شود.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور برنامه‌ها و محتوای درسی دانشگاه فنی و حرفه‌ای را یکی از مهمترین عناصر نرم‌افزاری در بهبود کیفیت آموزش عالی کشور دانست و گفت: علاوه بر این، توجه به اعضای هیئت علمی و روش‌های نوین آموزشی از دیگر موارد بهبود کیفیت آموزش است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای جزء معدود دانشگاه‌هایی است که اختیار مستقل برنامه‌ریزی آموزشی و درسی را دارد، افزود: هفته گذشته 41 سرفصل جدید و برنامه درسی کاردانی پیوسته مورد تصویب قرار گرفت که از سال تحصیلی جدید ارائه می‌شود.

صالحی عمران با اشاره به اینکه سرفصل‌های جدید درسی دانشگاه فنی و حرفه‌ای ماحصل وقت زیاد و ارزشمند کمیته‌های تخصصی است، تاکید کرد: اساس برنامه‌ریزی درسی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با رویکرد اقتصاد آموزش و شغل و حرفه است.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور توانمندسازی اعضای هیئت علمی برگزاری دوره‌های تخصصی برای این اعضا را از برنامه‌های دیگر دانشگاه دانست و گفت: سرفصل‌های جدید درسی، تجهیزات جدیدی نیز می‌خواهد که نیازمند حمایت هستیم

وی با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای یک هزار و 300 کارگاه، آزمایشگاه و محیط عملی دارد، خاطرنشان کرد: این کارگاه و آزمایشگاه‌ها نیاز به سرمایه‌گذاری از سوی دولت و بخش خصوصی دارد

صالحی عمران اظهار کرد: رشد اقتصادی در هر کشور توسعه‌ یافته به دنبال آموزش‌های مهارتی بوده است و ما باید در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشیم.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه در حال حاضر 320 پروژه عمرانی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای وجود دارد، اذعان کرد: تعدادی از این پروژه‌ها از 10 سال قبل و به دوره نوسازی مدارس می‌رسد که طی سال گذشته و امسال به بهره‌برداری رسیده است.

مرتبط ها