کد خبر: 326393

حذف پیام‌های شخصی ناشناس؛ قابلیت جدید اینستاگرام

اینستاگرام در حال آزمایش قابلیت جدیدی است که در آن افراد ناشناس نمی‌توانند به کاربر پیام شخصی ارسال کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ بر اساس تحقیقاتی که به تازگی توسط یکی از محققان دنیای فناوری صورت گرفته، اینستاگرام در حال کار کردن روی قابلیتی است که به کاربر اجازه می‌دهد کسانی که می‌توانند به او پیام خصوصی دهند را انتخاب کند.

یکی از گزینه‌هایی که شما می‌توانید انتخاب کنید، دریافت پیام تنها از سوی کسانی است که شما آن‌ها را می‌شناسید. ربات‌های اسپم همه‌ جای اینستاگرام هستند و زیر پست‌های کاربران کامنت‌های ثابت می‌گذارند، حتی بعضی از آن‌ها پیام‌های خصوصی برای کاربران ارسال می‌کنند که محتوای همه آن‌ها دعوت به دنبال کردن پیج مذکور است. این قابلیت می‌توانند کمک کند تا بتوان جلوی آن‌ها را گرفت. با این قابلیت حتی اگر پیج شما عمومی باشد نیز می‌توانید از این پیام‌های اسپم در امان بمانید تا کسانی که این ربات‌ها را طراحی می‌کنند نتوانند آسیبی به شما برسانند.

در ادامه عکس منتشر شده در توییتر محقق فناوری مذکور را مشاهده می‌کنید که در آن این قابلیت مشاهده می‌شود:

تنظیمات فعلی اینستاگرام هنوز اجازه می‌دهد هر کسی که می‌خواهد به شما پیام دهد، حتی زمانی که شما او را نمی‌شناسید، قابلیت جدید می‌تواند کاری کند که افراد ناشناس یا مزاحم نتوانند به شما پیامی ارسال کنند. گفته شده این قابلیت در زیر گزینه "پیام جدید" در بخش تنظیمات امنیتی قرار می‌گیرد. بر اساس تصویری که در توییتر این فرد منتشر شده در این بخش حتی به شما اجازه داده می‌شود که افرادی که می‌توانند شما را به گروه‌ها اضافه کنند را انتخاب کنید.

این چیزی است که این شبکه اجتماعی خریداری شده توسط فیسبوک در حال کار کردن روی آن است؛ البته نباید فراموش کنیم که همه قابلیت‌های آزمایشی به دسترس عموم نمی‌رسند. همانطور که این فرد در توییت خود متذکر شد، اگر به گزینه Creator Account اینستاگرام دسترسی دارید، می‌توانید این قابلیت را فعال کنید تا به دو زبانه صندوق ورودی دسترسی داشته باشید که به شما امکان می‌دهد پیام‌ها را اولویت‌بندی کنید. اینستاگرام برای اولین بار به تاثیرگذاران اجازه دسترسی به حساب Creator را داد، اما در صفحه پشتیبانی از این ویژگی آمده است: "به آرامی برای همه کاربران فعال می‌شود".

مرتبط ها