کد خبر: 330029

همایش سراسری احزاب ایران ۱۱ مهرماه برگزار می‌شود

رئیس کمیته انتخابات خانه احزاب ایران، گفت: همایش سراسری خانه احزاب با عنوان «احزاب و انتخابات مجلس» یازدهم مهرماه در دو بخش انتخابات و پیوند احزاب با حضور نمایندگان همه قوا و شورای نگهبان در تالار همایش‌های وزارت کشور برگزار می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ «احمد حکیمی پور» در گفت‌وگو با  ایرنا با بیان اینکه هدف از برگزاری همایش احزاب سخنرانی صرف نیست، اظهارکرد: تلاش داریم در این گردهمایی پیوند بین مقامات اجرایی و تقنینی و کیفیت تعامل نهادهایی حاکمیتی با احزاب را مورد بررسی قرار داده و نقش و کارکرد احزاب را در عرصه سیاسی و انتخاباتی ارزیابی کنیم.

وی افزود: در این همایش از مسئولان سیاسی نهادهای مختلف، قوای سه گانه، شورای نگهبان و اعضا و روسای فراکسیون های سه گانه دعوت به عمل آمده است و وزیر کشور به عنوان مجری انتخابات سخنران اول این گردهمایی خواهد بود.

دبیرکل حزب ارداه ملت (حاما) با اشاره به اینکه همایش سراسری احزاب در قالب دو پنل برگزار می شود، خاطرنشان کرد: بخش اول این همایش در مورد انتخابات و نقش حاکمیتی مجریان در برگزاری ساختارمند این کارزار سیاسی است و در پنل دوم مسئولیت و کارکرد احزاب و نقش آنها در عرصه سیاسی، انتخاباتی و پیوند ذاتی احزاب با حاکمیت بحث و تبادل نظر خواهد شد.

حکیمی پور ادامه داد: در خانه احزاب سه فراکسیون (اصولگرایان ، اصلاح طلبان و مستقلین )وجود دارد که هر فراکسیون نقطه نظرات خود در مورد انتخابات و راه کارهایی برگزاری هرچه بهتر انتخابات ارائه می دهند و خود فراکسیون های خانه احزاب هستند که مشخص می کنند در چه حوزه‌ای صحبت کنند.

وی یادآور شد: هدف ما از برگزاری این همایش این است که متوجه شویم بین احزاب و حاکمیت پیوند ساختاری وجود دارد یا ندارد و این دو نهاد چه کمکی می توانند به هم بکنند و اینکه احزاب و انتخابات به چه صورت می توانند به کارآمدی نظام جمهوری اسلامی کمک کنند.

رییس کمیته انتخابات خانه احزاب ایران افزود: تمامی ۱۰۵ حزب دارای پروانه فعالیت و عضو خانه احزاب در این همایش شرکت می کنند.

حکیمی پور در پایان از برگزاری انتخابات نمایندگان دبیران کل احزاب در کمیسیون ماده 10 خبر داد و افزود: تاریخ برگزاری این انتخابات از ۲۵ مهر ماه به  دوم آبان ماه تغییر یافت زیرا ۲۵ مهرماه دو روز قبل از مراسم اربعین حسینی است و مسئولین وزارت کشور ترجیح دادند به بعد از اربعین موکول شود.

مرتبط ها