کد خبر: 333591

لغو مراسم ۱۳ آبان دانشگاه الزهرا(س) به دلیل مخالفت مسئولان

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه االزهرا (س) گفت: کمیته ناظر بر تشکل‌های اسلامی دانشگاه الزهرا (س) به سخنرانی علی اکبر رائفی پور در روز ۱۳ آبان مجوز نداد و با برنامه جایگزین یعنی «تریبون آزاد» نیز مخالفت کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ انبری، دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه االزهراء در گفتگو با دانشجو، گفت: در حالی که انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهراء از تابستان ۱۳۹۸ در حال برنامه ریزی برای برگزاری مراسم گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان در این دانشگاه با حضور علی اکبر رائفی پور، مدیر موسسه مصاف ایرانیان بود؛ اما بنا بر نظر کمیته ناظر بر تشکل‌های اسلامی دانشگاه مجوز حضور سخنران در دانشگاه صادر نشد.

وی با بیان اینکه پس از رایزنی با مسئولان دانشگاه و شنیدن نقطه نظرات آن‌ها در پاره‌ای از موارد نظر دانشگاه را صحیح دانستیم و در برخی موارد غلط و نهایتا مجبور به لغو برنامه مذکور شدیم، افزود: مخالفت دانشگاه الزهراء با برنامه جایگزین یعنی «تریبون آزاد» در صحن دانشگاه و توصیه به برگزاری تریبون در فضای بسته و سالن آن هم با موضوعی که عملا مسئولین نمیتوانند ایرادی به آن وارد سازند یعنی نزاع تاریخی ایران و آمریکا بر ما ثابت کرد آزادی بیان در دانشگاه در حال سقوط آزاد است.

انبری بیان کرد: تریبون آزاد جزو برنامه‌های مورد پسند دانشجویان است و سال گذشته تشکل اصلاح طلب دانشگاه در پر رفت و آمد‌ترین منطقه، تریبون آزاد مورد نظر خود را به مناسبت ۲۵ نوامبر اجرا کرد. با این وجود مدت زیادی است که جهت گرامیداشت مناسبت ۱۳ آبان برنامه مناسبی در این دانشگاه برگزار نشده است.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهراء گفت: چنانچه وزارت علوم و دانشگاه‌ها سیاست‌های خود را جهت اشاعه‌ فضای آزادی بیان و میزبانی از مهمانان مختلف و برگزاری تریبون در صحن علنی دانشگاه تغییر ندهند آبرویی برای شعائر آزادی خواهانه دولت، آن هم در روز‌های منتهی به انتخابات اسفندماه باقی نخواهد ماند.