کد خبر: 335124

ستاری: نفوذ غرب در حال افول است

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ایران هر چقدر بتواند تبادلات علم و فناوری را توسعه و گسترش دهد نه تنها ارتباط بین جوامع و ملت‌ها شکل می‌گیرد بلکه تا دو سال آینده اتفاقات خوبی را در حوزه تبادلات علم و فناوری شاهد خواهیم بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری  در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به نقش علم و فناوری در پیشرفت کشور گفت: به عقیده من تبادلات علمی و فرهنگی پل‌های مستحکمی هستند که خیلی در حوزه سیاسی به اتفاقات جهانی و دولت‌ها مربوط نمی‌شود، در واقع ما هر چقدر بتوانیم تبادلات علمی و فناوری را گسترش دهیم شاهد رشد و پیشرفت‌های بهتری خواهیم بود.

* مشارکت زنان دانشمند کشورهای اسلامی از اولویت‌های فرهنگی علمی و فناوری است

وی افزود:‌ مشارکت زنان دانشمند کشورهای اسلامی از اولویت‌های فرهنگی علمی و فناوری است که باید در این زمینه هم برنامه‌ریزی صورت گیرد و هم سرمایه‌گذاری انجام شود. به طوری که شناسایی برگزیدگان علمی در جهان اسلام چه افرادی که مقیم کشورهای اسلامی هستند و چه افرادی که در کشورهای غیرمسلمان حضور دارند از اهمیت بسیار زیادی در تبادلات علم و فناوری برخوردار است.

* اهمیت دادن به جوانان و نیروی انسانی متخصص در حوزه علم و فناوری

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه کرد:‌ یکی از موضوعات مهم در حوزه علم و فناوری اهمیت دادن به جوانان و نیروی انسانی متخصص است. به طوری که نوع آموزش به فرزندان اهمیت دارد چرا که آنان می‌توانند اقتصاد کشورهای اسلامی را دچار تغییر و تحول کنند. در واقع نیروی انسانی خلاقی که اکنون در کشورهای اسلامی وجود دارد پتانسیلی است که می‌تواند آینده کشورها را رقم بزند. 

*  نفوذ غرب در حال افول است 

ستاری تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر شاهد آن هستیم که نفوذ غرب در حال افول است اما باید بگویم در ایران یک قدرت انسانی فوق‌العاده وجود دارد که باید در زمینه علم و فناوری بر روی آنها سرمایه‌گذاری شده و حمایت‌های لازم صورت گیرد. 

* ایران اکنون آمادگی دارد تجربیات خود را در اختیار سایر کشورها قرار دهد

وی ادامه داد: در حال حاضر جمهوری اسلامی با توجه به پیشرفت و رشد علمی که در چند دهه اخیر داشته است، آمادگی دارد تجربیات خود را در اختیار سایر کشورها قرار دهد.

مرتبط ها