کد خبر: 335418

دانشگاه سهند مانع تجمع آرام دانشجویان بسیجی در حمایت از مردم شد

دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز گفت: بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند با برگزاری تجمعی ضمن پیگیری مطالبات مردم، اغتشاشات اخیر را محکوم کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ امیر حسین فیضی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، گفت: با خبر افزایش قیمت بنزین، روز یک شنبه ۲۶ آبان برخی از دانشجویان تجمعی محدود و نیمه منسجم در دانشگاه برگزار کردند که با حضور حراست تجمع کنندگان متفرق شدند؛ اما پس از این اتفاق شایعاتی به گوش می‌خورد که مسئولین دانشگاه و حراست به این افراد که از تشکل انجمن اسلامی هستند، قول برگزاری تریبون آزاد در روز ۲۷ آبان ماه را داده بودند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز در ادامه تصریح کرد: طبیعتا بدون برگزاری شورای فرهنگی دانشگاه و دادن مجوز از طرف این شورا برگزاری چنین برنامه‌ای محال به نظر می‌رسید، اما شب ۲۷ آبان ماه متوجه پخش کاغذ‌های تبلیغاتی و جوسازی از سوی این تشکل برای برگزاری تریبون آزاد در دانشگاه شدیم.

وی گفت: در این راستا پس از تماس‌های مکرر با مسئولین دانشگاه متوجه شدیم که معاونت فرهنگی و رئیس دانشگاه با برگزاری فوری و عجیب شورای نظارت اقدام به صدور مجوز برای این مراسم کرده اند. در صورتی که بدون مطرح شدن اصل این برنامه در شورای فرهنگی، طرح این مسئله در شورای نظارت هیچ موضوعیتی ندارد.

فیضی تاکید کرد: از همین رو بسیج دانشجویی همواره پیگیر مطالبات مردم بوده و در راستای محکومیت اغتشاشات اخیر در استان در دانشگاه تجمعی برگزار کرد با برخورد حراست دانشگاه مواجه شد؛ درحالی که آنطرف ماجرا مشغول تدارک برنامه غیرقانونی بودند که در نهایت با پا پس نکشیدن دانشجویان انقلابی این تریبون لغو شد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز اظهار کرد: دانشجویان انقلابی نیز با این تجمع و با شعار‌هایی نظیر «نه شورش نه آشوب، عمل به مر قانون» «دانشجویان مسلمان، صدای مستضعفان»، «حساب مردم نگران از آشوب گر جداست»، «مردم نامحرم نیستند»، سعی بر دیده شدن مطالبات به حق مردم و همچنین محکومیت اغتشاشات اخیر پیرو بیانات رهبری داشتند.

مرتبط ها