کد خبر: 335714

تاریخ برگزاری آزمون‌های سراسری سال ۹۹؛

ثبت نام ۵ آزمون مهم ۹۹ کی آغاز می‌شود؟

کم کم به زمان ثبت نام آزمون های دانشگاهی سال 99 نزدیک می شویم. می توان گفت آزمون های 5 گانه دکتری، کارشناسی ارشد ناپیوسته، کارشناسی، کارشناسی ناپیوسته و فنی و حرفه ای از مهم ترین آزمون هایی هستند که هر ساله توسط سازمان سنجش برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کم کم به زمان ثبت نام آزمون های دانشگاهی سال 99 نزدیک می شویم. می توان گفت آزمون های 5 گانه دکتری، کارشناسی ارشد ناپیوسته، کارشناسی، کارشناسی ناپیوسته و فنی و حرفه ای از مهم ترین آزمون هایی هستند که هر ساله توسط سازمان سنجش برگزار می شود.

دکتری:
بر اساس اعلام سازمان سنجش کشور، ثبت نام آزمون دکتری از 4 روز شروع و تا 12 آذر ماه ادامه خواهد داشت. آزمون کتبی دکتری هم قرار است 9 اسفند ماه برگزار شود.

کارشناسی ارشد ناپیوسته:
16آذر ماه، یعنی حدود دو هفته دیگر نیز ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته شروع و تا 25 آذر ماه ادامه خواهد داشت. امتحان این آزمون در 28 و 29 فروردین ماه 99 برگزار می شود.

سراسری:
مهمترین آزمون سال 99، یعنی آزمون سراسری در تاریخ 12 و 13 تیرماه برگزار می شود، ثبت نام این آزمون حدود 2 ماه دیگر و در بهمن ماه آغاز می شود و داوطلبان ورود به دانشگاه می توانند از طریق سامانه سازمان سنجش برای این آزمون اقدام به ثبت نام کنند.

کارشناسی ناپیوسته و فنی و حرفه ای:
دو آزمون کارشناسی ناپیوسته و فنی و حرفه ای سال 99 در یک تاریخ و در 3 مرداد ماه برگزار می شود.هر چند زمان برگزاری این دو آزمون یکسان است اما زمان ثبت نام این دو آزمون نزدیک به یک ماه با یکدیگر اختلاف دارد. ثبت نام آزمون کارشناسی ناپیوسته از 14 تا 20 اردیبهشت ماه و آزمون فنی و حرفه ای یک ماه بعد از ان و در تاریخ 18 تا 25 خردادماه خواهد بود.

مرتبط ها