کد خبر: 335984

افزایش ۹ میلیون لیتری مصرف بنزین!

براساس گزارش های دریافتی هنوز کاهش مصرف سوخت با اجرای این طرح در کشور محقق نشده، پیش از این مصرف روزانه بنزین در کشور ۹۴ میلیون لیتر بوده است در صورتی که طی دو روز گذشته ( پریروز ) این مصرف افزایش داشته و به ۱۰۵ میلیون لیتر در روز رسیده است.

خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از مهر، هادیانفر گفت: افزایش قیمت بنزین منجر به کاهش مصرف سوخت نشد زیرا تا دو روز گذشته مصرف ۱۰۵ میلیون لیتر بنزین در روز به ثبت رسید در صورتی که در شرایط طبیعی این رقم در حدود ۹۴ میلیون لیتر بود.

سردار «سیدکمال هادیانفر» در حاشیه نشست تخصصی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در جمع خبرنگاران اظهار داشت:سالیانه دو بار نشست تخصصی روسای پلیس راهور و راه ستادی و استان های کشور با هدف بررسی عملکرد گذشته و ابلاغ برنامه های اولویت دار برگزار می شود.

وی افزود: مدیریت ترافیک، تسهیل و ایمنی تردد و ارائه خدمات مطلوب به کاربران ترافیک از برنامه های اولویت دار پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا است که در واقع بر این محورها تمرکز کرده ایم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در بخش دیگری  از سخنان خود در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا اجرای طرح سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت آن می تواند در کاهش تصادفات موثر باشد یا خیر؟ خاطر نشان کرد: براساس گزارش های دریافتی هنوز کاهش مصرف سوخت با اجرای این طرح در کشور محقق نشده، پیش از این مصرف روزانه بنزین در کشور ۹۴ میلیون لیتر بوده است در صورتی که طی دو روز گذشته ( پریروز ) این مصرف افزایش داشته و به ۱۰۵ میلیون لیتر در روز رسیده است.

وی اضافه کرد: براساس مطالعات و گزارشات، در برهه های پیشین، اجرای طرح سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت آن تقریبا معادل ۳ درصد در کاهش تصادفات اثربخش بوده و این ۳ درصد عددی حدود ۵۵۱ نفر می باشد و این اثربخشی محدود به یک دوره زمانی یک ساله بوده و بعد از یک سال اثربخشی آن کمتر می شود، در واقع باید بگویم اثربخشی اجرای این طرح در کاهش تصادفات خیلی زیاد نیست و حدود ۲ الی ۳ درصد است.

مرتبط ها