کد خبر: 336990

ارائه مشاوره ازدواج توسط نهاد رهبری در دانشگاه شهید بهشتی

مسئول نهاد رهبری دانشگاه شهید بهشتی گفت: روز‌های شنبه در نهاد رهبری دانشگاه شهید بهشتی مختص ازدواج دانشجویی است و به دانشجویان مشاوره ازدواج داده می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، حجت الاسلام پورذهبی، مسئول نهاد رهبری دانشگاه شهید بهشتی پیرامون ازدواج دانشجویی و برنامه‌های این دانشگاه در این باره گفت: ازدواج دانشجویی در دانشگاه شهید بهشتی ثبت نام ازدواج متاهلی، جشن ازدواج دانشجویی و بعد سفر به مشهد را برای دانشجویان در نظر دارد.

وی ادامه داد: بخش دیگری از فعالیت‌های نهاد رهبری در زمینه ازدواج دانشجویی مسئله همسان گزینی است که در دانشگاه انجام می‌شود؛ اما زیر نظر نهاد رهبری نیست و نهاد با آن‌ها همکاری دارد. این طرح در دانشگاه بسیار فعال است. همسر شهید شهریاری مسئول اداره همسان گزینی در دانشگاه شهید بهشتی است.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه شهید بهشتی افزود: روز‌های شنبه در نهاد رهبری دانشگاه شهید بهشتی مختص ازدواج دانشجویی است به این صورت که مشاوره‌هایی در دفتر نهاد داریم که مشاوران در دفتر نهاد مستقر هستند و دانشجویان به آن‌ها مراجعه می‌کنند. بعضی موارد ممکن است حتی مراجعین از دانشگاه‌های دیگر هم باشند؛ البته در برخی موارد ممکن است این طرح به روز‌های دیگر هفته نیز ادامه پیدا کند، اما روز ثابتی که در دانشگاه شهیدبهشتی برای آن در نظر گرفته شده، شنبه است.

پورذهبی ادامه داد: برای دانشجویان کلاس‌های مهارتی پیش از ازدواج به درخواست خود آن‌ها برگزار می‌شود. جوانان و دانشجویان برای ازدواج مشکلات زیادی من جمله بحث اشتغال، درآمد، مسکن و سربازی و ... را دارند. از مهمترین این مشکلات می‌توان به مسئله مسکن برای زوج‌های جوان اشاره کرد و ما در دانشگاه با این موضوع شاید بیشتر از هر جایی مواجه باشیم؛ چرا که خوابگاه متاهلی برای دانشجویان کافی نیست و دانشجویانی که ازدواج می‌کنند، بعضا از این خوابگاه‌ها نمی‌توانند استفاده کنند.

وی با اشاره به کمبود خوابگاه‌های متاهلی گفت: برنامه دانشگاه شهیدبهشتی این است که برخی خوابگاه‌هایی که حالت دوگانه می‌تواند داشته باشد را به سیستم خوابگاه متاهلی ملحق کنیم و اگر این اتفاق بیفتد بسیار کارساز خواهد بود منتهی باید دید در آینده این اتفاق قطعی می‌شود یا نه.

مرتبط ها