کد خبر: 338214

رئیس دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی(ره):

دانشگاه باید فراصنعتی شود

رئیس دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی(ره) گفت: دانشگاه باید فرا صنعتی شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، دکتر حسن مروتی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: دانشگاه باید از حالت سنتی به فرا صنعتی برود که این مهم سختی‌های خاص خودش را دارد.

وی تصریح کرد: دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی(ره) در حال تنظیم سندی برای ۱۴۰۴ است که در این سند توسعه شهرستان در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی(ره) خاطرنشان کرد: این سند با محوریت و شعار دانشگاه فرصت‌آفرین و جامعه‌محور است.

مروتی اضافه کرد: توسعه و پیشرفت منطقه وابسته به ارتباط بین دانشگاه و جامعه دارد و واحدهای دانشگاهی باید مشکلات جامعه را مرتفع کنند.

وی بیان کرد: اردیبهشت‌ماه ۹۹ همایش با عنوان توسعه شهرستان در این دانشگاه برگزار می‌شود که علاوه بر مقاله، ایده هم پذیرفته می‌شود.

رئیس دانشگاه آیت الله بروجردی(ره) ادامه داد: این دانشگاه آمادگی دارد تا با کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی با استفاده از نیروی متخصص و توانمند و ارائه راهکار توسط دانشجویان در قالب تحقیق و پایان‎نامه در راستای رفع برخی مشکلات شهر کار انجام دهد.

مروتی عنوان کرد: عدم ارتباط بین دانشگاه و جامعه در کل کشور حاکم است اما همین عدم اعتماد در شهرهای کوچک‎تر بیشتر هم می‎شود و باید با تغییر در رویه موجود و سوق دادن تحقیقات به سمت حل مشکلات جامعه در حوزه‎های مختلف این اعتماد را ایجاد کرد.

مرتبط ها